راهبه 2 یکی از بی روح ترین فیلم های ترسناک سال جاری

به گزارش مجله عکس، راهبۀ 2 دنباله ای برای فیلم راهبه محصول سال 2018 و هشتمین فیلم فرانچایز Conjuring است که پرفروش ترین فرانچایز تاریخ ژانر وحشت به شمار میرود. اما راهبۀ 2 ظاهرا فقط برای ادامۀ درآمدزایی این فرانچایز ساخته شده است؛ هدفی که با توجه به فروش بالای فیلم در دوهفتۀ ابتدایی به نظر می رسد کاملا محقق شده باشد.

راهبه 2 یکی از بی روح ترین فیلم های ترسناک سال جاری

به گزارش فرادید، اما صرف نظر از جنبۀ مالی، به لحاظ کیفی می توان راهبۀ 2 را یکی از بدترین و بی فایده ترین فیلم های این مجموعه دانست. فیلمی پر از کلیشه و نسبتا حوصله سربر که نقابی روی سر یک بازیگر کشیده و او را هر از گاهی جلوی دوربین می آورد تا تماشاچی را از جا بپراند؛ هیچ ترس خزنده و عمیقی در فیلم در کار نیست و هیچ خلاقیت و ابداعی هم در آن دیده نمی گردد.

داستان فیلم از این قرار است که راهبۀ اهریمنی دوباره برگشته است؛ در یک صومعۀ فرانسوی در دهۀ پنجاه میلادی؛ و تنها کسی که می تواند او را متوقف کند خواهر ایرن است. یک سری ماجرا های عاطفی و عاشقانۀ بی میزان آبکی و نچسب هم این وسط جریان دارد که هیچ کمکی به عمیق تر شدن فیلم نمی نماید بلکه انگار فقط مثل پوشالی برای پر کردن فضای خالی بین صحنه های ترسناک به کار می آید.

یکی از چشمگیرترین ضعف های فیلم خود راهبۀ اهریمنی است که شکل و شمایلش بیش از ترسناک بودن مضحک و مصنوعی است. این قیافه مثلا در مقایسه با چهرۀ مرموز و هراس انگیز اهریمن دلقکی فیلم It یا حتی چهرۀ رازآلود عروسک آنابل در همین فرانچایز Conjuring، هیچ ترس واقعی، زیرپوستی و عمیقی را نمی تواند ایجاد کند؛ درست مثل یک ماسک ترسناک بی روح که از اسباب بازی فروشی خریده باشید.

فضای تاریخی فیلم هم بیش از هراس، در مخاطب ایجاد ملال می نماید؛ ملالی که البته بیش از هر چیز به خاطر یکنواختی و کشدار بودن داستان فیلم ایجاد می گردد؛ البته اگر اصلا بگردد نام آن چه در فیلم اتفاق می افتد را داستان گذاشت.

منبع: فرارو
انتشار: 29 شهریور 1402 بروزرسانی: 29 شهریور 1402 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 2327

به "راهبه 2 یکی از بی روح ترین فیلم های ترسناک سال جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهبه 2 یکی از بی روح ترین فیلم های ترسناک سال جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید