سفر به ریو دو ژانیرو ، جاذبه های گردشگری ریو در برزیل (تور برزیل ارزان)

به گزارش مجله عکس، تقریبا همه در خصوص شهر پرهیاهوی ریو دو ژانیرو و جاذبه های گردشگری ریو در برزیل شنیده اند و شاید این بدان دلیل باشد که این شهر یکی از بزرگ ترین مقاصد گردشگری در نیم کره جنوبی سیاره زمین به شمار می رود. شهر ریو بعلاوه دومین شهر بزرگ کشور برزیل نیز هست و می توانید در آن جاذبه های مشهور متعددی را پیدا کنید؛ از جمله نماد مشهور آن، کوه کورکووادو Corcovado که مجسمه مشهور مسیح منجی Christ the Redeemer روی آن واقع شده است. ساکنان شهر ریو دو ژانیرو، اغلب بخاطر زیبایی طبیعی این شهر که شامل صخره های پر درخت، جزیره های استوایی، سواحل ماسه سفید و غیره می گردد، آن را شهر شگفت انگیز می نامند. اگر تمامی این توصیفات نتوانسته است شما را قانع کند که بلیط پرواز خود را رزرو و از این شهر تماشا کنید، در بخش های بعدی به معرفی جاذبه های گردشگری مشهور و مکان های تماشای ریو دو ژانیرو می پردازیم تا گوشه کوچکی از آنچه این شهر برای ارائه دادن به شما دارد، به شما نشان دهیم. اگر قصد سفر به ریو دو ژانیرو در کشور برزیل را دارید، ابتدا این مطلب خبرنگاران را بخوانید؛ با ما همراه باشید:

سفر به ریو دو ژانیرو ، جاذبه های گردشگری ریو در برزیل (تور برزیل ارزان)

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور برزیل ارزان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور برزیل از تورنتو، سائو پائولو و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

محله لاپا Lapa

محله لاپا Lapa در مرکز شهر ریو دو ژانیرو واقع شده است و در قدیم با عنوان مرکز شناخته می شده است. این محله، قبلا محله چندان خوبی نبود؛ اما در حال حاضر به خاطر زندگی شبانه پر انرژی خود مشهور است. در این محله، می توانید انواع بار های سامبا samba و کورو choro که بارهای پر از موسیقی زنده هستند پیدا کنید. معماری این محله در قرن نوزدهم میلادی پا گرفته است و یک نمای منحصر به فرد از جشن های مهمی که در این شهر صورت می گیرند را به نمایش می گذارد. این محله همچنین یک مکان ایده آل برای دیدار با دوستان، انجام کارائوکه (آواز خواندن)، چشیدن غذاهای محلی و نوشیدن نوشیدنی های منحصر به فرد مانند کایپیرینها Caipirinha است. و در نهایت شما می توانید در این محله از پله های مشهور و رنگارنگ اسکاداریا سلارون Escadaria Selarón که این محله را به محله همسایه آن، سانتا ترزا Santa Teresa متصل می سازد، در سفر به ریو دو ژانیرو دیدن کنید.

ساحل بارا دا تیجوکا Barra da Tijuca

ساحل بارا دا تیجوکا Barra da Tijuca طولانی ترین و فوق العاده ترین ساحل شهر ریو دو ژانیرو است که تقریبا هیچ جهانگردی از آن بازدید نمی نماید. اما مردم شهر، این ساحل را به تمامی سواحل اطراف شهر ترجیح می دهند و ادعا می نمایند که آب و ساحل آن نسبت به سایر سواحل مشهور شهر مانند ایپانیما Ipanema و کوپاکابانا Copacabana، تمیزتر هستند. ساحل بارا دا تیجوکا Barra da Tijuca نوترین منطقه شهر ریو دو ژانیرو به شمار می رود و تنها 30 سال است که به روی عموم باز شده است. در امتداد خط ساحلی آن، می توانید به مرکز خرید بارا Barra که یک پاساژ بسیار بزرگ با بیش از 700 فروشگاه و رستوران است بروید. این محله به این شهره است که یک محله نو است که افراد ثروتمند برای زندگی کردن آن را انتخاب می نمایند.

آب گذر کاریوکا Karioka

آب گذر کاریوکا Karioka در میانه قرن هجدهم میلادی به عنوان راهی برای فراهم نمودن آب خوردن ساکنان ریو دو ژانیرو از رودخانه کاریوکا Carioca ساخته شد. یکی از ویژگی های این آب گذر، قسمتی است که شامل دو طبقه از طاق های بزرگ می شود و با این که در اواخر قرن نوزدهم، این آب گذر بسته شد، طاق های آن بر جای خود به جای مانده اند. در سال 1896، تصمیم گرفته شد که از قسمت بالایی طاق ها برای رد شدن یک قطار الکتریکی که مرکز شهر را به محله سانتا ترزا Santa Teresa وصل می کرد استفاده شود. با این که این قطار برقی برای مدت کوتاهی بخاطر تصادفی که در سال 2011 رخ داد بسته شد، اما هم اکنون به صورت محدود در حال فعالیت و خدمت رسانی است. امروزه، این طاق ها یک مکان محبوب از مکان های دیدنی ریو دو ژانیرو برای دیدار مردم به شمار می رود؛ بویژه به هنگام شب که این منطقه پر از جهانگردان، موزیسین ها، رقصنده ها، فروشنده ها و غیره است.

سالن تئاتر شهرداری Theatro Municipal

سالن تئاتر شهرداری Municipal Theatre از جاذبه های جهانگردی ریو در برزیل و در مرکز این شهر واقع شده است و اصلی ترین سالن تئاتر و اپرای این شهر محسوب می شود. این بنا در اوایل قرن بیستم با سبک معماری فوق العاده نئوکلاسیک که در طراحی آینه های زر اندود، ستون های مرمرین و پلکان هایی که از عقیق سبز ساخته شده اند، مشهود است ساخته شده است. اگر از مردم این شهر بپرسید می گویند که این بنا، زیباترین بنای ساخته شده در کل کشور است؛ بنایی که از کاخ گارنیه Palais Garnier در پاریس الهام گرفته است. توصیه می شود حتما بلیط یکی از اجراهای این سالن تئاتر را تهیه کنید؛ اما اگر زمان کافی ندارید یا پیروز به خریدن بلیط تئاتر نشدید، تورهای با راهنما در این سالن موجود هستند.

ساحل پراینها Prainha Beach

اگر در پی یک ساحل ساکت و پر آرامش در سفر به ریو دو ژانیرو می شد، ساحل پراینها Prainha Beach یک مکان ایده آل برای شماست. تپه های مرتفع که با درختان جنگلی پوشانیده شده اند ساحل را که به شکل یک ماه نیمه است در بر گرفته اند و به بازدیدنمایندگان یک مکان پر آرامش و ساکت را که در سواحل مشهور ایپانیما Ipanema و کوپاکابانا Copacabana پیدا نمی شود، ارائه می نمایند. در این ساحل، شما می توانید از آب های شفاف و تمیز، ماسه های سفید و موج های عالی برای موج سواری لذت ببرید. این ویژگی ها، این ساحل را به مکان محبوب موج سواران و یک مکان خطرناک برای شنا کردن تبدیل نموده اند؛ بنابراین اگر برای شنا به این ساحل می روید، می بایست به شدت مراقب باشید. در این ساحل، یک رستوران کوچک روباز مشرف به ساحل وجود دارد و اطراف آن، کیوسک هایی هستند که می توانید انواع سوغاتی، نوشیدنی و خوراکی را از آنها بخرید.

پارک لاگه Parque Lage

پارک لاگه Parque Lage از جاذبه های جهانگردی ریو در برزیل، یک پارک عمومی بسیار زیباست که در کوهپایه کوه کورکووادو Corcovado واقع شده است. این پارک با جنگل های بارانی انبوه احاطه شده و دارای مسیرهای پیاده روی عالی، باغ های متعدد و حتی یک آکواریوم کوچک در یک مکان واقعا پر آرامش می باشد. در این پارک، شما می توانید قصر فوق العاده ای را که زمانی در گذشته به یک خواننده اپرای ایتالیایی مشهور به نام گابریلا بسنزونی Gabriella Besenzoni و همسرش انریکه لاگه Enrique Lage تعلق داشت ببینید. امروزه این قصر به عنوان یک عمارت و یک مدرسه هنری که بسیاری از هنرمندان، آثار خود را به رایگان در آن به نمایش می گذارند شناخته می شود. این قصر دارای یک کافه است که می توانید در آن بنشینید و منظره ها زیبا و مجسمه مسیح منجی Christ the Redeemer را از دور دیدن کنید. ورودی این پارک رایگان است و می توانید به وسیله یک مسیر کوه نوردی نه چندان سخت، اما چالش برانگیز، از این قصر به مجسمه مسیح دسترسی پیدا کنید.

محله لاگوآ Lagoa

در سفر به ریو دو ژانیرو یادتان باشد، محله لاگوآ Lagoa نه تنها یک محله ثروتمند نشین است، بلکه سومین محله گران قیمت در کل قاره آمریکای جنوبی به شمار می رود. دریاچه ای که در نزدیکی این محله واقع شده است و دریاچه رودریگو دو فریتاس Rodrigo de Freitas نامیده می شود، با یک مسیر چهار کیلومتری احاطه شده است که محبوب دوندگان و دوچرخه سواران است و کافه ها و رستوران های بسیاری در آن وجود دارند که چشم مقدارای دیدنیی و نماهایی از سواحل زیرین را به بازدیدنمایندگان ارائه می دهند.

ساحل ایپانیما Ipanema Beach

ساحل ایپانیما Ipanema Beach از مجذوب کننده ترین مکان های دیدنی ریو دو ژانیرو که در بیشتر نقاط دنیا با آهنگ دختری از ایپانیما که به وسیله آنتونیو کارلوس جوبیم Antonio Carlos Jobim در دهه 1960 ساخته و خوانده شده است شناخته می شود. از زمانی که این آهنگ مشهور شد، این ساحل یکی از محبوب ترین مقاصد جهانگردی شهر ریو دو ژانیرو بوده است و به طور مرتب، در صدر لیست برترین سواحل دنیا قرار می گیرد. این ساحل دارای سواحل ماسه سفید بسیار زیبا، زنجیره ای از فروشگاه ها، کافه ها و رستوران هایی که به طور بسیار منظم در امتداد انواع گالری های هنری، سالن های تئاتر و کلوب ها نهاده شده اند می باشد. این ساحل در منطقه شیک و باکلاس زونا سول Zona Sul که بین سواحل کوپاکابانا Copacabana و بالون Ballon می باشد نهاده شده است. ساحل ایپانیما Ipanema Beach به قسمت هایی تقسیم شده است که در همگی آنها، کلبه های مخصوص ناجیان غریق نهاده شده اند و مردم در آن به بازی فوتبال، والیبال و فوت والی Footvolley (ترکیبی از فوتبال و والیبال که برزیلی ها آن را ابداع نموده اند) مشغول هستند.

ورزشگاه ماراکانا Maracana Stadium

ورزش فوتبال، اگر ورزش ملی برزیل نباشد، مهم ترین ورزش در این کشور به شمار می رود؛ بنابراین اصلا تعجب آور نیست که ورزشگاه ماراکانا Maracana Stadium یا ماراکانا آرنا Maracana Arena (که قبلا ورزشگاه ماریو فیلو Mario Filho نام داشت) یکی از شناخته شده ترین جاذبه های جهانگردی ریو در برزیل محسوب می شود. این ورزشگاه، زمانی که در سال 1950 افتتاح شد، می توانست بیش از 200 هزار نفر را در خود جای دهد و بزرگ ترین ورزشگاه دنیا به شمار می رفت. ظرفیت این ورزشگاه به دلایل امنیتی کاهش پیدا کرد و اضافه شدن صندلی های منظم باعث کاهش 120 هزار ظرفیت آن شد. بعدها، قبل از بازی های جام دنیای برزیل در سال 2014، این ورزشگاه مورد بازسازی نهاده شد تا عنوان بزرگ ترین ورزشگاه آمریکای جنوبی را به نمایش بگذارد. ورزشگاه ماراکانا Maracana Stadium، ورزشگاه تیم های فلامنگو Flamengo و فلومینز Fluminense می باشد و اگر به مقدار کافی خوش شانس باشید، ممکن است بتوانید بازی تیم ملی برزیل را نیز در این ورزشگاه ببینید؛ زیرا بیشتر بازی های خانگی تیم ملی برزیل در این ورزشگاه برگزار می شود.

پارک ملی تیجوکا Tijuca National Park

پارک ملی تیجوکا Tijuca National Park از مکان های دیدنی ریو دو ژانیرو و یکی از بزرگ ترین جنگل های شهری در دنیا است و مساحت وسیعی را می پوشاند که اغلب منظره ها کوهستانی هستند. بازدیدنمایندگان این پارک می توانند به سمت بلندترین قله در ریو دو ژانیرو پیاده روی نمایند تا از دیدنی چشم مقدارای خلیج گوآنابارا Guanabara Bay و شهر پایین آن لذت ببرند. این پارک در اوایل قرن هجدهم میلادی، بخاطر کاشت گیاه قهوه، تقریبا به طور کامل نابود شد؛ اما بیشتر طبیعت آن در نیمه دوم همان قرن با کاشت بیش از 9 میلیون درخت نو، به شکل قبلی بازگشت. در پارک ملی تیجوکا Tijuca National Park می توانید بعضی از زیباترین آبشارهای دنیا را ببینید؛ یکی از آنها آبشار کسکاتینا Cascatinha می باشد که از ارتفاع 100 متری پایین می ریزد و بناهای تاریخی متعدد در امتداد آن نهاده شده اند.

محله سانتا ترزا Santa Teresa

محله سانتا ترزا Santa Teresa روی یک تپه مشرف به بندر ریو دو ژانیرو واقع شده است و بازدیدنمایندگان در سفر به ریو دو ژانیرو را به گذشته می برد تا دیدن عمارت های باشکوه قرن نوزدهمی و خیابان های سنگفرش شده را تجربه نمایند. در گذشته، این محله از شهر جدا شده بود تا این که در سال 1896، آب گذری که این محله را به شهر وصل می کرد ساخته شد. این محله در قرن بیستم میلادی، یک گریزگاه امن برای هنرمندان، موزیسین ها و نویسندگان به شمار می رفت و امروزه با این که کلوب ها و بوتیک های شیک در آن نهاده شده اند، هنوز فضای صمیمی و پذیرای خود را حفظ نموده است. آخرین تراموای به جای مانده در شهر، تراموای سانتا ترزا Santa Teresa که زمانی در گذشته یک جاذبه جهانگردی محبوب در ریو دو ژانیرو به شمار می رفت و از روی آب گذر عبور می کرد، اخیرا و پس از تصادفی که در سال 2011 رخ داد، به طور محدود در حال فعالیت است.

باغ گیاه شناسی ریو دو ژانیرو Rio de Janeiro Botanical Garden

دقیقا در سمت غربی محله لاگوآ Lagoa، باغ گیاه شناسی ریو دو ژانیرو Rio de Janeiro Botanical Garden واقع شده است. این باغ جایگاه بیش از هشت هزار گونه گیاهی می باشد. این باغ در اوایل قرن نوزدهم میلادی ساخته شده است و شامل گونه های تکمیل شده از یک دوره یکسان و خیابان های مملو از درختان مرتفع نخل می باشد. بسیاری از بازدیدنمایندگان از این باغ دیدن می نمایند تا گیاهان متنوعی که در آن می رویند، از جمله تعداد بسیار زیاد گل های ارکیده زیبا و نایاب را ببینند. همچنین، بناها، فواره ها، یک باغ ژاپنی، یک استخر پر از گل های نیلوفر آبی و یک موزه شامل نمایشگاه هایی که روی کشت و نگه داری گیاهان در محیط می باشد در این باغ وجود دارند.

کوه شوگرلوف Sugarloaf Mountain

کوه شوگرلوف Sugarloaf Mountain یا کوه کله قندی، یک کوه محکم گرانیتی است که در ارتفاع 400 متری از سطح دریا و مشرف به خلیج گوآنابارا Gulf of Guanabara نهاده شده است. نام این کوه از آنجایی به آن داده شده است که شبیه به یک کله قند می باشد؛ دقیقا شبیه به کله قند هایی که در دوره استعمار، در برزیل فراوری می شدند. یک تله کابین با شیشه های شفاف از میدان اورکا Orca حرکت می نماید و به بالاترین نقطه کوه می رود. کوه شوگرلوف Sugarloaf Mountain برای کوه نوردان یک جاذبه جهانگردی مهم به شمار می رود و با بیش از 270 مسیر کوه نوردی، یکی از بزرگ ترین نقاط ویژه کوه نوردی در دنیا محسوب می شود.

ساحل کوپاکابانا Copacabana Beach

ساحل کوپاکابانا Copacabana Beach دارای ماسه های نرم سفید رنگ می باشد و برزیلی ها و جهانگردان خارجی آن را پر نموده اند. معمار طبیعت برزیلی به نام برل مارکس Burle Marx مسیر پیاده روی سیاه و سفید رنگ این ساحل را طراحی نموده است و ساخت آن در سال 1970 به انتها رسیده است. این ساحل بیش از 60 هتل، تعداد بسیار زیادی رستوران، بار، کلوب شبانه و ساختمان های مسکونی دارد و میلیون ها جهانگرد و مردم خود برزیل در ایام جشن های تعطیلات سال نو، به این ساحل می آیند و آتش بازی 20 دقیقه ای خارق العاده ای که در این ساحل برگزار می شود را دیدن می نمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 11 بهمن 1401 بروزرسانی: 11 بهمن 1401 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 2236

به "سفر به ریو دو ژانیرو ، جاذبه های گردشگری ریو در برزیل (تور برزیل ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به ریو دو ژانیرو ، جاذبه های گردشگری ریو در برزیل (تور برزیل ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید