ژاوی در بازگشت به بارسلونا: مقایسه شدن با گواردیولا مایه افتخار است، مسی برترین بازیکن تاریخ بارساست اما دیگر رفته

به گزارش مجله عکس، خبرگزاری خبرنگاران- اسطوره بارسلونا جانشین رونالد کومان روی نیمکت این تیم شد و با امضای قراردادی تا ژوئن 2024 راهنمایی بارسا را به دست گرفت.

ژاوی در بازگشت به بارسلونا: مقایسه شدن با گواردیولا مایه افتخار است، مسی برترین بازیکن تاریخ بارساست اما دیگر رفته

به گزارش خبرنگاران، مراسم معارفه ژاوی امروز در نوکمپ و با حضور طرفداران برگزار گردید. او سپس در نشست خبری درخواست کرد که با پپ گواردیولا مقایسه اش ننمایند و وعده های بزرگی نیز به طرفداران دارد. پس از کش و قوس های فراوان سه روز پیش بالاخره باشگاه بارسلونا خبر از توافق نهایی با ژاوی داد و به این ترتیب اسطوره به خانه باز خواهد گشت. ژاوی سال 2015 بارسا را به مقصد السد ترک کرد و در شش سال اخیر، قطر خانه او محسوب می شد ولی او از این پس به عنوان مربی بارسا مشغول به کار خواهد شد.

امروز در نوکمپ و با حضور طرفداران، مراسم معارفه ژاوی برگزار خواهد شد و انتظار می رود تا 25 هزار طرفدار نیز در نوکمپ حاضر باشند. او شش سال پیش در نوکمپ پر از تماشاگر و با سه گانه از بارسا خداحافظی نموده بود و اکنون به عنوان ناجی به بارسا بازگشته است. بارسلونایی که فصل را با رونالد کومان آغاز کرد و در سه بازی اخیر نیز سرجی بارخوان روی نیمکت تیم حضور داشته است. بارسا در لالیگا و پس از 12 بازی با 17 امتیاز تیم نهم جدول است و فعلا حتی از سهمیه لیگ اروپا نیز به دور مانده ولی بعید به نظر می رسد این صندلی خاتمهی فصل بارسا باشد و آبی اناری ها به اسطوره خود امید زیادی بسته اند.

از بخت بد ژاوی، تقویمی جهنمی در انتظار بارسا خواهد بود. اولین بازی بارسا تحت راهنمایی ژاوی، شنبه دو هفته بعد برابر اسپانیول خواهد بود. دربی کاتالونیا که همواره دشواری های خاص خود را دارد و به خصوص سال جاری که اسپانیول تیمی خوب را روانه رقابت ها نموده و حتی پیروز به شکست رئال نیز شده است. بازی در نوکمپ خواهد بود و بدون شک دوست داران بارسا استادیوم را به خاطر ژاوی پر خواهند کرد.

سه روز بعد بارسا بازی مرگ و زندگی برابر بنفیکا را پیش رو دارد. بارسا بازی رفت را به این حریف پرتغالی با سه گل باخته ولی دو برد متوالی برابر دیناموکیف به تیم جانی دوباره بخشید. بارسا با 6 امتیاز پس از بایرن در رده دوم قرار گرفته است و بنفیکا هم 4 امتیازی است. بارسا برای صعود باید بنفیکا را شکست دهد. آبی اناری ها پس از این دو بازی باید به زمین ویارئال بروند و سپس در نوکمپ میزبان رئال بتیس هستند. 17 آذر نیز بارسا باید به زمین بایرن برود و در صورتی که نتوانسته باشد بنفیکا را مغلوب کند، محکوم به پیروزی بر بایرن خواهد بود.

ژاوی، سرمربی نو بارسلونا در کنفرانس خبری معارفه خود در نیوکمپ، جوابگوی سوالات خبرنگاران شد.

از استقبال گرمی که طرفداران از من داشتند، هیجان زده شدم. خیلی هیجان زده ام و اشتیاق زیادی برای کار کردن دارم. می دانم الان در برهه سختی از نظر اقتصادی و ورزشی هستیم اما اشتیاق و انگیزه زیادی برای بهبود شرایط باشگاه دارم و از بازیکنان توقع زیادی دارم چون که ما بارسلونا، برترین باشگاه جهان هستیم. ما باید با حداکثر توان کار کنیم.

هیچ راهی غیر از نتیجه گیری نداریم؛ طرفداران را نباید ناامید کرد

بازگشت به نیوکمپ خاطرات زیادی را برایم زنده کرد. داشتن تایید طرفداران برایم خیلی ارزشمند است. نباید آن ها را سرافکنده کنیم. از فردا باید سخت کار کنیم و به بازیکنان بفهمانیم که ما بارسلونا هستیم. طرفداران باعث شدند مو به تنم سیخ گردد. ایده های من کاملا واضح است. بازیکنان باید منظم و سخت کوش باشند. ما هیچ راهی غیر از نتیجه گرفتن نداریم و اگر خوب بازی کنیم، نتیجه هم می گیریم.

مقایسه شدن با گواردیولا مایه افتخار است

مقایسه با گواردیولا؟ مقایسه شدن با او از همین حالا برای من یک پیروزیت است و به آن افتخار می کنم. از نظر من گواردیولا برترین مربی جهانست و مقایسه شدن با او فراتر از یک تمجید مثبت است. نتایج قضاوت می نماید که خوب کار نموده ام یا نه اما مقایسه شدن با گواردیولا برای من خوشایند و لذت بخش است.

نگران مصدومیت ها هستم

مصدومیت ها؟ مشخصا نگران هستیم. باید با رییس باشگاه درباره چیزهای زیادی صحبت کنم. باید این مشکل را حل کنیم. کارهای زیادی باید انجام دهیم و بازیکنانی که برای تیم مهم هستند، باید هر چه سریع تر برگردند. من می خواهم به تیم یاری کنم. بارسلونا در شرایط سختی است و همه فشار حس می نمایند. ما باید کاری کنیم بازیکنان از نظر فردی و حرفه ای پیشرفت نمایند. کار مربی، یاری به بازیکنانش و ساخت یک تیم است.

تیم من باید تهاجمی و سخت کوش باشد

پروژه چه زمانی ثمر می دهد؟ الان تمرکز ما روی بازی بعدی مقابل اسپانیول است که باید برای پیروزی خودمان را آماده کنیم. باید برای نتیجه گیری خیلی سخت کوشش کنیم. پروژه ما طولانی مدت است. باید حرفه ای تر از همواره باشیم. باید اوضاع را بهبود ببخشیم. اگر با قوانین و نظم پیش برویم، می توانیم پیروز شویم. ما می خواهیم فوتبالی تهاجمی بازی کنیم، حریف را پرس کنیم و توپ را سریع در نیمه زمین حریف پس بگیریم. تیم باید با دل و جان در زمین کوشش کند.

مسی برترین بازیکن تاریخ بارساست اما دیگر رفته

مسی؟ او همچون اتوئو و رونالدینیو برایم پیغام فرستاد. او به وسیله پیغامک، برایم آرزوی پیروزیت کرد و با یکدیگر شوخی کردیم. برای مسی که برترین بازیکن تاریخ بارسلوناست، آرزوی برترین ها را دارم اما او دیگر رفته است. لئو رفته اما ما بازیکنانی داریم که بتوانیم با آن ها خوب کار کنیم.

بارسلونا همواره باید برنده باشد

بند فسخ؟ ما بر سر فسخ قرارداد با السد توافق کردیم. مسائل تیم در سال های اخیر؟ نمی توانم درباره جایی که سال های قبل در آن حضور نداشته ام نظر بدهم اما باشگاه قوانین و انتظارات خود را دارد. چیزی که مشخص است باید قوانینی را وضع کنیم. قهرمانی های دوباره؟ همان طور که اشاره کردم، باید نسبت به خودمان سخت گیر باشیم و بدانیم که ما بارسلونا هستیم. باخت و مساوی ارزشی ندارد، بارسلونا باید همواره برنده گردد. ما باید بدانیم کجا هستیم. الان بازی اسپانیول را در پیش داریم و باید سعی کنیم مقابل هر تیمی رقابت کنیم و برترین نتیجه را بگیریم.

دمبله می تواند در پست خودش برترین بازیکن جهان گردد

جابجایی؟ باید شرایط را ارزیابی کنیم و سپس تصمیم بگیریم. به زودی این کار را خواهیم کرد و کوشش می کنیم تیم را تقویت کنیم. تمدید قرارداد دمبله؟ بله، از نظر من دمبله می تواند در پست خودش برترین بازیکن جهان گردد اما باید نسبت به او سخت گیری داشته باشیم و خودش کوشش زیادی انجام دهد. همه چیز به خودش و ذهنیتش بستگی دارد. او الان مصدوم است اما از نظر سطح عملکرد، دمبله ارزش تمدید قرارداد را دارد. مصدومیت ها تا خاتمه عمر ورزشی ممکن است برای ورزشکار پیش بیاید اما اگر بازیکن خوب تمرین کند، می تواند از مصدومیت ها جلوگیری کند. باید سخت گیر باشیم و کارهایی که ضروری است را انجام دهیم.

تیم ملی برزیل مرا می خواست اما هدفم بارسلونا بود

چرا زودتر نیامدم؟ دو بار اولی که بارسلونا اقدام کرد، هم من و هم خانواده ام حس کردیم به اندازه کافی آماده نیستیم و به وقت بیشتری احتیاج داشتم. در تابستان هم تردیدهای زیادی وجود داشت. سپس خوان لاپورتا با من تماس گرفت؛ من همواره گفته ام که او برترین رییس تاریخ بارسلونا بوده است. می دانم لاپورتا مردی است که منتظر پیروزیت بارسلوناست و این بار به درخواست او پاسخ مثبت دادم. درست است که قبلا تیم ملی برزیل برای دستیاری تیته با من تماس گرفت اما هدف من آمدن به بارسلونا بود.

باید با DNA بارسلونا بازی کنیم

برنامه برای باتجربه ها؟ آن هایی که می شناسم را از همه بیشتر تحت فشار خواهم گذاشت. پیکه، بوسکتس، آلبا، تراشتگن و روبرتو از همه باتجربه تر هستند و باید تیم را رهبری نمایند. باید همه از صفر آغاز کنیم. ما معتقدیم برترین راه ممکن، خوب بازی کردن است. ما باید با DNA بارسلونا بازی کنیم. من همه افتخارات را با این DNA در بارسلونا و اسپانیا کسب نموده ام و دوباره انجامش خواهیم داد.

روی همه حساب می کنم

لنگله و اومتیتی؟ شرایط شان را نمی دانم چون هنوز آن ها را ندیده ام. کار ما پیشرفت دادن تمام بازیکنان است. همه باید از صفر آغاز نمایند. روی همه بازیکنان حساب می کنم اما سپس می بینیم چه می گردد. باید تمرین کنیم و سخت کوش باشیم. همه کارشان از صفر آغاز می گردد.

امیدوارم مثل پپ و زیدان باشم

رقابت کردن در مدت زمان کوتاه؟ اگر بتوانیم به سبک خودمان رقابت کنیم، نتیجه گیری راحت تر قابل دستیابی می گردد اما این خوب بازی کردن آسان نیست. باید سخت کوشش کنیم، بازیکنان برگردند و در این صورت می توانیم به نتیجه گیری نزدیک تر شویم. نکات منفی بارسلونا؟ نکات مثبت زیادی می بینم؛ باشگاه و بازیکنان را می شناسم. کار کردن در بارسلونا، سخت ترین کار در فوتبال است زیرا همواره باید خوب بازی کنید و ببرید. پیروزی 1-0 کافی نیست. امیدوارم در دسته مربیانی چون پپ، زیدان و سایر اساطیر پیروز قرار گیرم، نه بقیه.

مسی رهبری خجالتی بود

رهبری تیم؟ هر کس باید نقش خودش را داشته باشد. رهبری ها شیوه های متفاوتی دارند. ما به افراد باشگاه ابزار لازم را خواهیم داد. مسی یک رهبر بزرگ بود اما در عین حال خیلی خجالتی بود. از طرف دیگر اینیستا و پویول، داخل و خارج زمین یک رهبر بودند. صحبت با کاپیتان ها؟ رابطه خوبی با همه کاپیتان ها و تراشتگن دارم. با چند تن از آن ها صحبت نموده ام. ما در رختکن به بازیکنان خوب و مورد اعتماد، اختیار قابل توجهی می دهیم.

فلسفه بازی مهم تر از سیستم است

سیستم بازی؟ مهم تر از سیستم، ایده و فلسفه است. مدل بازی ما روی پرس بالا و ساختن موقعیت های بیشتر نسبت به حریف خواهد بود. در السد ما با سیستم 3-4-3 بازی می کردیم زیرا با توجه مهره ها، آن سیستم به ما اجازه می داد بر بازی مسلط باشیم. در بارسلونا می توانیم بازی را 3-3-4 آغاز کنیم و سپس 3-4-3 یا 2-5-3 شویم. نسل نو؟ نسل جذابی از جوانان را داریم اما آن ها خیلی جوان هستند. هر بازی برای ما مثل یک فینال است. ریکی، آنسو، نیکو، گاوی و مینگزا، جوانان خوبی هستند. اول از همه باید قوانینی را وضع کنیم. اگر باشگاه قانون خاصی نداشته باشد، نمی توانیم تیم خوبی داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1916

به "ژاوی در بازگشت به بارسلونا: مقایسه شدن با گواردیولا مایه افتخار است، مسی برترین بازیکن تاریخ بارساست اما دیگر رفته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاوی در بازگشت به بارسلونا: مقایسه شدن با گواردیولا مایه افتخار است، مسی برترین بازیکن تاریخ بارساست اما دیگر رفته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید