آخرین مهلت تکمیل اطلاعات برای متقاضیان مسکن ملی

به گزارش مجله عکس، به گزارش خبرنگاران، علی قائدی، مدیرکل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در برنامه روی خط خبر شبکه خبر با بیان اینکه 6 تیرماه آخرین مهلت فرآیند تکمیل ثبت نام متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن است گفت: متقاضیانی که در مرحله دوم به وسیله پیامک برای طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام نموده اند تا 6 تیرماه باید اطلاعات خود را وارد سامانه نمایند.

آخرین مهلت تکمیل اطلاعات برای متقاضیان مسکن ملی

جهت دریافت خدمات قیمت در ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

ثبت نام 230 هزار نفر در مرحله اول طرح اقدام ملی مسکن

او با بیان اینکه ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در دو مرحله اجرا شده است ادامه داد: در مرحله اول برای 230 هزار نفر ثبت نام انجام شد که پالایش اولیه آنها انجام و تمامی اطلاعات به ادارات کل راه و شهرسازی استان های مختلف برای آنالیز و پالایش ارسال شده است.

قائدی بیان نمود: با توجه به سامانه هایی که به وسیله دستگاه های مختلف در اختیار وزارت راه و شهرسازی نهاده شده است احراز هویت و آنالیز اطلاعات تمامی متقاضیان به وسیله این سامانه ها در ادارات کل راه و شهرسازی انجام می گردد و این اطلاعات پس از پالایش اولیه در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار می گیرد و سپس اطلاعات تکمیلی به بانک مسکن جهت افتتاح حساب ارسال می گردد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی توضیح داد: در صورتی که متقاضیان فاقد شرایط لازم باشند از سامانه حذف شده و افتتاح حساب برای آنها انجام نمی گردد.

قائدی تاکید نمود: با توجه به آنکه در شرایط کرونا قرار داشته ایم برای آن که متقاضیان حضور فیزیکی در بانک ها نداشته باشند اطلاعات اولیه احراز هویت توسط وزارت راه و شهرسازی اجرا شده و این اطلاعات در اختیار بانک مسکن برای افتتاح حساب متقاضیان نهاده شده است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی به مرحله دوم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن اشاره نمود و اضافه نمود: در مرحله دوم به دلیل آنکه کشور در شرایط کرونا نهاده شد و برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا اعلام کردیم متقاضیان می توانند به وسیله پیامک در این طرح ثبت نام نمایند و کسانی که دسترسی به اینترنت ندارند نگرانی بابت ثبت نام نداشته باشند.

او شرح داد: در این مرحله بخش عمده ای از متقاضیان به وسیله ارسال کد ملی ثبت نام اولیه را انجام دادند و ما از سیزدهم خرداد اعلام کردیم که متقاضیان برای تکمیل مراحل ثبت نام و اطلاعات خود به سامانه مراجعه نمایند.

او با اشاره به اینکه فرصت 20 روزه ای را برای متقاضیان در این مرحله در نظر گرفته ایم و متقاضیان از سیزدهم خرداد ماه تا سرانجام ششم تیرماه فرصت دارند که این ثبت نام ها را انجام دهند تا پالایش اطلاعات به سرعت انجام گردد گفت: امیدواریم متقاضیان در این فرصت زمانی اطلاعات خود را تکمیل نمایند تا ما مجبور به تمدید ثبت نام نشویم.

چهار شرط لازم برای متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن

او با اشاره به اینکه متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن برای ثبت نام باید چهار شرط لازم را داشته باشند اظهار کرد:

بر اساس قوانین و مقررات ماده 1 قانون ساماندهی مسکن متقاضیان برای این طرح نباید ملک داشته باشند و یا پیش از این واحد مسکونی به اسم آنها بوده باشد

2. متقاضیان نباید از امکانات دولتی تا به امروز استفاده نموده باشند و فرم جیم آنها نباید قرمز باشد

3. باید متقاضیان هر شهر سابقه 5 سال سکونت را در آن شهر داشته باشند

4. متقاضیان باید متاهل و یا سرپرست خانواده باشند.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در سرانجام توضیح داد: وزارت راه و شهرسازی خوشبختانه هم اکنون به سامانه های مختلفی جهت پالایش اطلاعات مجهز شده و می تواند تمامی اطلاعات و شرایط متقاضیان را از دستگاه های مختلف دریافت نمایند و کسانی که فاقد شرایط لازم باشند از این سامانه حذف خواهند شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 2 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1054

به "آخرین مهلت تکمیل اطلاعات برای متقاضیان مسکن ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین مهلت تکمیل اطلاعات برای متقاضیان مسکن ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید