آسیب پذیری ریه کرونایی پس از بهبودی؟!

به گزارش مجله عکس، طول درمان افرادی که بهبود یافته اند تا کنون 5 تا 10 روز بوده است. افراد پس از بهبودی نیز باید به مراقبت بپردازند؛ چرا که سیستم ایمنی بدن آن ها ضعیف بوده و ممکن است دچار مسائل دیگری شوند.

آسیب پذیری ریه کرونایی پس از بهبودی؟!

آیا ریه افراد مبتلا به کرونا پس از بهبودی آسیب پذیر خواهد شد؟ جمال میرزایی متخصص بیماری های عفونی در پاسخ به این سوال که آیا ریه کسانی که به ویروس کرونا مبتلا شده اند پس از بهبود یافتن آسیب پذیرتر خواهد بود، گفت: افراد مبتلا به کرونا در یک دوره پس از بهبود ممکن است حساسیت بیشتری را نسبت به قبل تجربه کنند، اما به این معنا نیست که تا سرانجام عمر این حساسیت و آسیب پذیری ادامه پیدا کند.

میرزایی در خصوص میانگین طول درمان و بهبود یافتن افراد مبتلا به کرونا گفت: طول درمان افرادی که بهبود یافته اند تا کنون 5 تا 10 روز بوده است. افراد پس از بهبودی نیز باید به مراقبت بپردازند؛ چرا که سیستم ایمنی بدن آن ها ضعیف بوده و ممکن است دچار مسائل دیگری شوند.

بیماری کووید-19 یک بیماری عفونی تنفسی است که بیشترین آسیب را به ریه ها می زند. افرادی که به این بیماری مبتلا می شوند، دچار تنگی نفس شده و سرفه های شدیدی می کنند. این ویروس سلول های مژک دار ریه که وظیفه پاک کردن ویروس ها را دارند آلوده کرده و از بین می برد، با از بین رفتن آن ها مجاری تنفسی پر از ضایعات و مایعات می شود در نتیجه سیستم ایمنی بدن فرد فعال شده و برای از بین بردن ویروس سلول های ایمنی را به سمت ریه سرازیر می کند. اما در اثر این کار بافت های سالم ریه نیز آسیب دیده و دچار التهاب ریه ها می شوند. این التهاب بر توان اکسیژن رسانی ریه ها تاثیر گذاشته و در موارد حاد می تواند منجر به مرگ فرد مبتلا شود.

بیماران مبتلا به ویروس کرونا، زمانی بهبود یافته در نظر گرفته می شوند که به مدت سه روز تب و مسائل تنفسی نداشته باشند. در برخی موارد دیده شده که افراد پس از بهبودی دوباره به این ویروس مبتلا شده اند.

اما بر اساس مطالعات اجرا شده در جهان از بین صد هزار نفر، تنها 5 نفر مجدد به این ویروس مبتلا شده اند. افرادی که علائم بیماری مجدد در آن ها مشاهده می شود، باید دوباره قرنطینه شده و اقدامات احتیاطی برای آن ها انجام شود.

کارشناسان همواره معتقدند مهم ترین شرط پیشگیری از ابتلا به این ویروس، رعایت نکات بهداشتی است. در شرایطی که درمانی برای این بیماری وجود ندارد باید تا حد امکان با شستشوی مداوم دست ها و کاهش حداقلی تماس با افراد دیگر، از ابتلا به آن پیشگیری کرد. همچنین با تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش استرس و تنش، می توان بدن را برای مقابله با این ویروس آماده کرد.

منبع: فرادید
انتشار: 23 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 917

به "آسیب پذیری ریه کرونایی پس از بهبودی؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسیب پذیری ریه کرونایی پس از بهبودی؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید