آمریکا مدعی کشتن یکی از سرکرد ه های گروه تروریستی الشباب شد

به گزارش مجله عکس، ارتش آمریکا مدعی شد به مواضع گروه الشباب در سومالی حمله کرده و یکی از سرکرده های این گروه را کشته است.

آمریکا مدعی کشتن یکی از سرکرد ه های گروه تروریستی الشباب شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ارتش آمریکا سه شنبه شب به وقت تهران مدعی حمله هوایی به مواضع گروه تروریستی الشباب شد.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس آنطور که مرکز فرماندهی آمریکا در آفریقا (افریکام) گزارش کرده در جریان حمله هوایی به مواضع اعضای الشاب سه نفر از جمله فردی به نام یوسف جیس که از اعضای ارشد این گروه است، کشته شدند. این حمله هوایی پنجشنبه گذشته در منطقه نزدیک بوش مدینا در منطقه بی رخ داد.

آمریکا مدعی شده که یوسف جیس از اعضای مهم گروه الشباب و فرمانده عملیات این گروه در جنوب سومالی و پایتخت این کشور بوده است. مرکز فرماندهی آمریکا در آفریقا همچنین در بیانیه ای جداگانه از مرگ پنج تن دیگر از اعضای الشباب نزدیک منطقه جیب خبر داد.

آمریکا متهم است که به بهانه حمله به مواضع تروریستهای مرتبط با القاعده و داعش شهروندان سومالیایی را هدف قرار می دهد. چندی قبل حمله پهپادی اشتباه آمریکا به یک خودرو در سومالی، به مرگ 6 تن از جمله یک پسر 13 ساله منجر شد. (جزئیات بیشتر)

پیشتر نیز مدیر یکی از شرکت وابسته مرتبط به بزرگترین شرکت مخابراتی سومالی به دلیل حمله پهپادهای آمریکا و شلیک دو موشک به مزرعه اش در شهرستان جیلیب جان خود را از دست داد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 955

به "آمریکا مدعی کشتن یکی از سرکرد ه های گروه تروریستی الشباب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا مدعی کشتن یکی از سرکرد ه های گروه تروریستی الشباب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید