اتحاد آمریکایی ها برای کاهش واردات لیتیوم از چین

به گزارش مجله عکس، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسین ایج، مهم ترین دلیل این افزایش شدید، احتیاج فزاینده شرکت هایی مانند تسلا، SK Innovation و دیگر شرکت های فناوری به واردات لیتیومی برای استفاده در تولیداتی همچون باتری های خودرو، گوشی های هوشمند و غیره است.

اتحاد آمریکایی ها برای کاهش واردات لیتیوم از چین

مقامات دولت امریکا که از این بابت احساس نگرانی می نمایند قصد دارند در اوایل ماه می با مدیران ارشد شرکت های سازنده خودروهای برقی و همین طور رؤسای شرکت های معدنی آمریکا دیدار نمایند تا یک زنجیره ملی تأمین احتیاج خودروهای برقی به وجود آورند و استراتژی مورد احتیاج برای تحقق این هدف را تعیین نمایند.

با توجه به سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری شرکت های بزرگ خودروساز و سازندگان باتری های لیتیومی بر روی فراوری خودروهای برقی، وابستگی بیش از حد به دیگر کشورها برای برطرف احتیاج به لیتیوم در ایالات متحده منطقی به نظر نمی رسد و برطرف این چالش جز با تحرک بیشتر فعالان بخش معدن آمریکا برای اکتشاف معادن داخلی و استخراج بیشتر لیتیوم ممکن نخواهد بود.

چین با توجه به وجود معادن سرشار لیتیوم در این کشور، فراورینماینده دو سوم باتری های لیتیومی کل جهان است. در مقابل تنها 5 درصد از باتری های لیتیومی جهان در آمریکا فراوری می گردد. علاوه بر این چین تقریباً کنترل تمامی کارخانه ها و تأسیسات مورد احتیاج برای پردازش و بازآوری لیتیوم را در جهان در دست دارد.

سناتور جان هوون که در کمیته انرژی و منابع طبیعی مجلس سنای آمریکا عضویت دارد و از حامیان این ابتکار عمل است، تصریح نموده که آمریکا باید راه هایی مؤثرتر برای افزایش ذخایر معدنی داخلی خود بیابد و احتیاج به واردات لیتیوم را کاهش دهد. از جمله مقامات دولت آمریکا که در جلسه ماه می در این زمینه شرکت می نمایند می توان به مسئولان ارشد وزارتخانه های امور خارجه، انرژی و کشور اشاره نمود.

با تور چین همراه باشید

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 خرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 147

به "اتحاد آمریکایی ها برای کاهش واردات لیتیوم از چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحاد آمریکایی ها برای کاهش واردات لیتیوم از چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید