اجرای موافقت نامه تجاری ایران و سوریه، روابط مالی دو کشور را توسعه می دهد

به گزارش مجله عکس، عدنان محمود، سفیر سوریه در ایران که در روزهای پایانی ماموریت قرار گرفته است، با غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران ملاقات کرد. در ابتدای این ملاقات شافعی از حضور سفیر سوریه در ایران قدردانی کرد و بهبود روابط تجاری میان دو کشور را خواهان شد.

اجرای موافقت نامه تجاری ایران و سوریه، روابط مالی دو کشور را توسعه می دهد

شافعی گفت: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در هیچ کشوری به اندازه سوریه سرمایه گذاری نکرده است.

او به مرکز تجارت ایرانیان در دمشق اشاره نمود و گفت: این مرکز تجارت یکی از عظیم ترین مراکز تجارت ایرانیان در خارج از کشور است که می تواند نقش مهمی در توسعه تجارت میان دو کشور ایفتا کند.

شافعی خطاب به سفیر سوریه در ایران که در روزهای پایانی مأموریتش به سر می برد، گفت: حضور شما در ایران پر از خاطره خوب در راستای بهبود روابط تجاری دو کشور بوده است و شما نقش بی بدیلی در این جهت داشتید.

او به موافقت نامه تجارت آزاد بین دو کشور اشاره نمود و گفت: با امضا شدن این موافقت نامه شاهد روزهای خوبی در تجارت میان دو کشور خواهیم بود.

در این ملاقات آن کیوان کاشفی، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه از کوشش های عدنان محمود در ارتقای روابط بخش خصوصی ایران و سوریه قدردانی کرد و گفت: شما یکی از ارکان اصلی شروع مجدد روابط مالی میان دو کشور بودید و روابط ایران و سوریه در آینده با کوشش های شما گسترش پیدا خواهد نمود.

بعد از آن سفیر سوریه در تهران از کوشش روسای اتاق ایران و اتاق مشترک ایران و سوریه در راستای ارتقاء سطح روابط تجاری میان دو کشور قدردانی کرد.

عدنان محمود به اراده استوار دو کشور برای تحکیم بخشیدن به روابط مالی، صنعتی و ایجاد روابط میان بخش های مختلف مالی چه اقتصاد دولتی و چه اقتصاد بخش خصوصی اشاره نمود و گفت: ما تمام کوشش خود را برای برطرف تأثیر تحریم های ظالمانه بر اقتصاد دو کشور و تحکیم روابط بازرگانی دو کشور خواهیم داشت.

سفیر سوریه در ایران تاکید نمود که این ارتباطات برادرانه ادامه خواهد داشت و سعی خواهد نمود در سوریه منشأ اثر برای تحکیم روابط مالی میان دو کشور باشد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 29 آبان 1399 بروزرسانی: 29 آبان 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1301

به "اجرای موافقت نامه تجاری ایران و سوریه، روابط مالی دو کشور را توسعه می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای موافقت نامه تجاری ایران و سوریه، روابط مالی دو کشور را توسعه می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید