اردوغان: رویکرد ترکیه در قبال لیبی تغییر نخواهد کرد

به گزارش مجله عکس، رئیس جمهور ترکیه گفت: اگر از رویکرد خود در قبال جمهوری ترک قبرس شمالی و لیبی صرف نظر کنیم، حتی ساحلی جهت شنا یا ماهیگیری نیز برای مان باقی نمی گذارند.

اردوغان: رویکرد ترکیه در قبال لیبی تغییر نخواهد کرد

بهترین تجربه سفر را با تور های ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویاییو بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیکر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی در کارگاه کشتی سازی گولجوک در استان ازمیت گفت: اگر از رویکرد خود در قبال جمهوری ترک قبرس شمالی و لیبی صرف نظر کنیم، حتی ساحلی جهت شنا یا ماهیگیری نیز برای ترکیه باقی نمی گذارند.

وی در ادامه گفت: تا سال 2027 تمام 6 فروند زیردریایی ترکیه در اختیار ارتش کشورمان قرار خواهد گرفت. از سال 2022 به بعد سالانه یک فروند زیردریایی ترکیه به آب انداخته خواهد شد.

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه توافق دریایی ترکیه با لیبی مغایر قوانین کشورمان و حقوق بین المللی نیست، گفت: ترکیه از اقدامات خود در سوریه و توافقش با لیبی صرف نظر نخواهد کرد. اگر لازم باشد بعد نظامی حمایت (از لیبی) را افزایش داده و استفاده از هرگونه امکان زمینی، دریایی و هوایی را آنالیز خواهیم کرد.

اردوغان اضافه کرد: سیاست پیش روی ترکیه، دخالت بدون اجازه در مناطقی که ربطی به ما ندارد و ایجاد دردسر با ورود به امور بزرگتر از توان خود نیست. هر کسی قصد انزوای ترکیه در دنیا دارد و می خواهد کشورمان را در سواحل، محدود و منافع مالی آن را غصب کند، جلو چشم ما ظاهر نشود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 659

به "اردوغان: رویکرد ترکیه در قبال لیبی تغییر نخواهد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: رویکرد ترکیه در قبال لیبی تغییر نخواهد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید