استفاده حداکثری از مزیت نفت و گاز ملی یک ضرورت است

به گزارش مجله عکس، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه استفاده حداکثری از مزیت نفت و گاز ملی یک ضرورت است، محور قرار دادن انجمن های صنفی را یکی از راه های پیگیری مسائل مجموعه های تولیدکننده برشمرد.

استفاده حداکثری از مزیت نفت و گاز ملی یک ضرورت است

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز (آدینه) از چهاردهمین نمایشگاه شرکت های فعال در حوزه پتروشیمی و صنایع پایین دست آن (ایران پلاست) بازدید کرد.

جلیلی ضمن بازدید از چندین غرفه فعال در زمینه فراوری انواع مواد اولیه، محصولات ساخته شده و تجهیزات پلیمری در نشستی با اعضای اتحادیه صنایع پایین دست پتروشیمی ملاقات و تبادل نظر نمود.

وی با بیان اینکه استفاده حداکثری از مزیت نفت و گاز ملی یک ضرورت است، محور قرار دادن انجمن های صنفی را یکی از راه های پیگیری مسائل مجموعه های فراوریکننده برشمرد.

جلیلی با اشاره به لزوم ایجاد سازوکار برای هماهنگی میان دستگاه های مختلف با اتحادیه های صنعتی، اعلام کرد: طی دو سال گذشته در ملاقات های مختلفی که با فراوریکنندگان داشتیم به روشنی معلوم شد که مسائل اصلی اصناف مختلف مشترک است.

وی در این باره اضافه کرد: همانگونه که فراوریِ یک کالا دارای ظرافت بوده و نیازمند طراحی فرایند پیچیده است، به دست آوردن یک نظام صنعتی مطلوب نیز نیازمند دقت و طراحی است و این مهم بدون مشارکت دادن موثر فراوریکنندگان در این فرایند میسر نخواهد شد.

عضو شورای راهبردی روابط خارجی در ادامه بر ضرورت استفاده از فرصت بازار های کشور های همسایه -که در سال نزدیک 1000 میلیارد دلار واردات دارند و بخش قابل توجهی از آن محصولات پتروشیمی است-تاکید کرد.

همچنین لزوم توجه ویژه به توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی و پشتیبانی واقعی از فراوری کنندگان به عنوان افسران جنگ مالی در جهت خنثی کردن تحریم ها از دیگر محور های سخنان جلیلی در ملاقات با فراوریکنندگان بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 اسفند 1399 بروزرسانی: 20 اسفند 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1520

به "استفاده حداکثری از مزیت نفت و گاز ملی یک ضرورت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده حداکثری از مزیت نفت و گاز ملی یک ضرورت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید