افتتاح 30 هزار میلیارد ریال پروژه در سفر رئیس جمهور به فارس

به گزارش مجله عکس، خبرنگاران/فارس استاندار فارس بیان نمود که در سفر آینده رییس جمهور به فارس 30هزار میلیارد تومان پروژه اقتصادی و عمرانی افتتاح خواهد شد.

افتتاح 30 هزار میلیارد ریال پروژه در سفر رئیس جمهور به فارس

عنایت الله رحیمی شامگاه سه شنبه 14 آبان در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان فارس که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، گفت: از طرح هایی که در سفر رئیس جمهور افتتاح خواهد شد، 3 سد نرگسی، هایقر و کوار است که تاثیر به سزایی در تامین آب بخصوص در حوزه کشاورزی دارد.

او با یادآوری اینکه در هفته دولت نیز بیش از 3500میلیارد تومان پروژه در سطح استان افتتاح شد، به قابلیتهای فارس در حوزه های مختلف کشاورزی، صنعت، معدن و گرشگری اشاره کرد و ادامه داد: در کنار تمام اقدامات اجرا شده در حوزه صنعت به دنبال مشخص تکلیف واحدهای تولیدی به تملک در آمده استان هستیم.

به گفته استاندار فارس تا کنون 62 واحد تولیدی به تملک بانکها در آمده است که از این تعداد تکلیف 17 واحد تولیدی مشخص شده و مابقی در دستور کار واقع شده است.

رحیمی اضافه نمود: همچنین در حوزه معادن، اکتشاف معدنی در17 هزار کیلومتر از پهنه های معدنی استان با ایمیدرو قرارداد منعقد شده است.

او به راه های ارتباطی فارس هم اشاره کرد و بهبود آن را در گرو همکاری بانک ها دانست و بیان نمود: از جمله این مواردآازاد راه 222کیلومتری شیراز به اصفهان است که پیشرفت 78درصدی دارد و اتمام آن در گرو همکاری بانک ها است.

استاندار فارس ادامه داد: از بانک های مسکن، ملی، ملت، سپه و صادرات تقاضای وام کرده ایم که تاکنون بانک مسکن آمادگی خود را برای پرداخت 200میلیارد تومان تسهیلات اعلام کرده و امیدوارم این همکاری شامل حال سایر یانک ها نیز بشود تا بتوانیم این آزاد راه را تا پایان سال 99 به بهره برداری برسانیم.

رحیمی همچنین به قرار دریافت فارس در بن بست ریلی اشاره کرد و گفت: علی رغم پیگیریها و تصویب فاینانس برای راه آهن شیراز بوشهر، اما متاسفانه بانک صنعت و معدن اعلام کرد سقف کاردکرش تکمیل شده و قادر به همکاری در این پروژه نیست.

او با بیان اینکه فارس در بن بست ریلی واقع شده است و خطوط ریلی به هیچ نقطه دیگری از کشور بجز اصفهان نمی رود، ادامه داد: خط ریلی شیراز اصفهان مسافری و زیان ده است و اگر قرار باشد هم از بن بست و از حالت زیان ده خارج شود باید به سمت اتصال به شهرهای بندری برای حمل و نقل بار حرکت کنیم تا خطوط راه اهن در فارس سود ده باشد.

استاندار فارس از وزیر اقتصاد درخواست کرد زمینه برای همکاری بانکها در پروزه های خط ریلی فارس را فراهم کند.

رحیمی همچنین کاهش تراکم و تمرکز تصمیم گیری ها مطابق با اصل 127 قانون، تسهیل در اتمام ساختمان گمرک منطقه ویژه اقتصادی، افزایش سقف اختیارات بانکها در پرداخت تسهیلات، کاهش تعداد سامانه ها برای ثبت اطلاعات فعالان اقتصادی، پرداخت وام به پیمانکاران پروژه های دولتی و مشارکت بانکها در اجرای این پروژه ها را از مواردی ذکر کرد که نیازمند چاره اندیشی از سوی وزیر اقتصاد است.

او به مواردی اشاره کرد که منجر به تسهیل در سرمایه گذاری خارجی می شود و گفت: قرار بود به سرمایه گذاران خارجی با سپرده 250هزار دلاری، اقامت 5 ساله داده شود اما متاسفانه فرمهای وزارت اقتصاد مشکلاتی را برای تحقق این مهم ایجاد کرده است.

استاندار فارس یادآور شد: باید سازوکاری فراهم شود که ورود سرمایه های ایرانیان خارج از کشور مشمول مزایای سرمایه گداری خارجی شود، چرا که گاهی سرمایه گداران خارجی به دلیل تحریم های بانکی و عدم امکان ورود سرمایه از طریق بانک ها و سایر شیوه های رسمی از مبادی غیر رسمی اینکار را می کنند، اقدامی نظیر همکاری با ایرانیان خارج از کشور که تحقق این موصوع نیازمند تدابیر ویژه است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 547

به "افتتاح 30 هزار میلیارد ریال پروژه در سفر رئیس جمهور به فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح 30 هزار میلیارد ریال پروژه در سفر رئیس جمهور به فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید