افتخاری: نظارت بر عملکرد نمایندگان، مهم تر از ورود افراد صلاح است، نمایندگان استقلال فکری داشته باشند

به گزارش مجله عکس، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: بخشی از نمایندگان مجلس دهم از افراد باتجربه و توانمند تشکیل شده است و سابقه دوره های قبل مجلس شوراس اسلامی را دارند اما گروهی از نمایندگان نیز تجربه، انگیزه های لازم و استقلال در تصمیم گیری را ندارند.

افتخاری: نظارت بر عملکرد نمایندگان، مهم تر از ورود افراد صلاح است، نمایندگان استقلال فکری داشته باشند

لاله افتخاری عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرنگاران، پیرامون عملکرد دوره دهم مجلس شورای اسلامی گفت: در مجلس شاهد هستیم، برخی کنندگان استقلال فکری ندارند به خاطر آن که با لیست خاصی در مجلس حضور پیدا کرده اند و ناگزیر گوش به فرمان کسانی بودند که از آنها حمایت کرده اند. گاهی اوقات کنندگان گوش به فرمان کسانی می شوند صلاح کشور را نمی خواهند و همین امر باعث از دست رفتن بخشی از فرصت ها در کشور شد.

وی افزود: در مجلس آینده باید افرادی حضور پیدا کنند که با عبرت دریافت از مجلس فعلی به چارچوب انقلاب پایبند باشند و اصلاح طلب و اصولگرا هم فرقی ندارد. کنندگان باید به مسائل کشور نگاه درون زا داشته و به فضای بیرون از کشور حاکم باشند. مهمتر از ورود افراد صالح به مجلس، نظارت بر عملکردها کنندگان است.

کننده سابق ملت پیرامون اولویت های دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اولویت های مجلس آینده باید با هدف ایجاد اشتغال برای جوانان، حل مسائل فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی ایجاد شود و برای تحقق این اهداف، کنندگان باید برنامه مناسبی داشته باشند و در پیرامون عملکردشان به مردم، گزارش ارائه دهند.

افتخاری ادامه داد: ملت نیازمند مجلسی است که هم نیروهای جوان و پیشکسوتان در کنار هم قرار بگیرند تا در کنار هم رشد کنند البته باید بخشی از آن هم به خانم های توانمند اختصاص پیدا کند تا به مسائل زنان و خانواده توجه ویژه ای شود.

وی پیرامون پاسخگویی احزاب برای لیست های انتخاباتی اظهارکرد: احزاب باید از مدت ها قبل شاخص ها را ترسیم و نامزدهای مورد نظرشون شناسایی کنند و شاید حتی نیاز باشد که از افراد خاصی که قصد حضور در انتخابات را ندارند برای شرکت دعوت به عمل آورند و به کمک احزاب، برنامه ی جامع برای نامزدها ندوین شود تا با پشتوانه علمی تخصصی وارد مجلس شوند و خود احزاب نیز به عملکرد کنندگان مجلس نظارت داشته باشد تا پیش از اینکه زیانی به مملکت برسد، با آن برخورد کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 633

به "افتخاری: نظارت بر عملکرد نمایندگان، مهم تر از ورود افراد صلاح است، نمایندگان استقلال فکری داشته باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتخاری: نظارت بر عملکرد نمایندگان، مهم تر از ورود افراد صلاح است، نمایندگان استقلال فکری داشته باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید