انتقاد از پیشنهاد تغییر نام وزارت خارجه: آقایان لقمه را چپه می خورند

به گزارش مجله عکس، یک نماینده پیشین مجلس گفت: در طول 42 سال گذشته شاهد هستیم، هرگونه تغییر نام و ادغام باعث خسران کشور و از بین رفتن مدارک اساسی و سری شده است.

انتقاد از پیشنهاد تغییر نام وزارت خارجه: آقایان لقمه را چپه می خورند

به گزارش برنا، ابوالفضل حسن بیگی، نماینده پیشین مجلس، درباره طرح مجلس در مورد تغییر نام وزارت خارجه اظهار کرد: ما در مجلس گذشته در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی موضوعی را طرح کردیم و آن افزایش اختیارات وزارت خارجه بود. متاسفانه وزارتخانه ها و نهاد ها بصورت جزیره ای عمل می نمایند لذا یک ناهماهنگی در خارج از کشور وجود داشت به همین دلیل کشور های متخاصم، بعضی تجار و بعضی عناصر دیگر از این خلاء قانونی و از این موقعیت سوء استفاده می کردند.

او گفت: تقریبا ارگان ها و وزارتخانه ها گا ها بدون اطلاع وزارت خارجه و به صورت مستقل در یک کشور دیگری مذاکراتی را انجام می دادند و این ناهماهنگی ها همیشه باعث سوء استفاده دشمن می شد و از طرف دیگر ملت و کشور ایران متضرر می شد؛ بنابراین نظر ما این بود که اختیارات وزارت خارجه بیشتر گردد، همچنین کرسی مالی ایجاد گردد و بعد هم در بعضی از کشور هایی که با آن ها ارتباط داریم در ساختار جدید، ارتباطات جدید هم پیش بینی گردد.

حسن بیگی توضیح داد: 600 میلیون نفر جمعیت در 15 کشور همسایه و حاشیه ایران وجود دارد که در بعد تجارت می توانیم، کار های ارزشمند و ارزنده انجام دهیم و به نوعی دور زدن تحریم های آمریکا از همین راستا است. این اقدام باید انجام گردد، اما متاسفانه این موضوع به عمر مجلس گذشته قد نداد و الان متاسفانه آقایان لقمه را چپه می خورند.

او با بیان اینکه در همه جهان اسم وزارت خارجه وزارت خارجه است، تاکید نمود: ما بیاییم دوباره یک اقدامی را انجام بدهیم برای اینکه کاری نموده باشیم این در شأن مجلس انقلابی نیست. مجلس انقلابی نباید نام را تغییر بدهد و نباید ادغام انجام بدهد. در طول 42 سال گذشته شاهد هستیم، هرگونه تغییر نام و ادغام باعث خسران کشور و از بین رفتن مدارک اساسی و سری شده است.

این نماینده پیشین مجلس اظهار داشت: همه جهان قبول دارد که ترامپ یک هیتلر است آن هم یک هیتلر بدون مغز که رفت و بایدن آمد از این فرصت ها باید استفاده بگردد، این فرصت ها طلایی است. وقت مجلس را نباید بگیرند، واقعیت ها و حقایق در میان مردم چیز دیگری است و کشور به مسائل دیگری نیازمند است؛ بنابراین در این شرایط اقداماتی که انجام می دهند، عبث است و به نوعی مسخره کردن اقداماتی است که مجلس انقلابی انجام می دهد.

او در پاسخ به این سوال که دلیل به حاشیه رفتن مجلس یازدهم چیست، متذکر شد: متاسفانه در کشور ما، چون احزاب قوام و صندلی ندارند لذا جبهه هایی، دوران انتخابات تشکیل می شوند. این جبهه ها در دوران انتخابات برنامه ندارند و تشکیلات هم برای اجرا ندارند، در نهایت عامل دست کسانی می شوند که خارج از مجلس، مجلس را راهنمایی می نمایند و به نوعی خانه ملت را سرگردان می نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 6 اسفند 1399 بروزرسانی: 6 اسفند 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1490

به "انتقاد از پیشنهاد تغییر نام وزارت خارجه: آقایان لقمه را چپه می خورند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد از پیشنهاد تغییر نام وزارت خارجه: آقایان لقمه را چپه می خورند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید