انتقاد لاوروف از تاخیر اتحادیه اروپا در اجرای توافقنامه ژنو، روسیه نگران به تعویق افتادن اجرای توافق است

به گزارش مجله عکس، به گزارش خبرنگاران به نقل از صدای روسیه، سرگئی لاوروف در مصاحبه با شبکه تلویزیونی راشا 24 گفت : متاسفانه شروع فاز اول توافقنامه ژنو به تاخیر افتاده است، زیرا اتحادیه اروپا به ما گفته است که این توافق باید به تایید تمام اعضای این اتحادیه برسد.

انتقاد لاوروف از تاخیر اتحادیه اروپا در اجرای توافقنامه ژنو، روسیه نگران به تعویق افتادن اجرای توافق است

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه اضافه نمود : فرصت بعدی برای آنالیز این موضوع 16 دسامبر (25 آذر) خواهد بود.

لاوروف همچنین گفت : با این وجود نشانه هایی وجود دارد که ممکن است اعضای اتحادیه اروپا نتوانند این توافقنامه را در این زمان به تصویب برسانند و بعد از آن تمام موارد تا ژانویه به تعویق می افتد. این بدان معناست که مهلت شش ماهه برای اجرای فاز اول توافقات برای یک ماه دیگر به تعویق افتاده است.

وزیر خارجه روسیه که کشورش یکی از اعضای تاثیر گذار گروه 1+5 است در ادامه تاکید نمود : ما از این موضوع نگران هستیم و کوشش می کنیم تا از همتایان اروپایی خود دلیل این به اصطلاح موانع غیر قابل عبور برای اجرای این توافق که به تایید هر کسی یک موفقیت تاریخی بوده و اجرای آن آرزوی هر کسی است در حقیقت برای مدت زمان زیادی (چندین هفته) به تعویق بیفتد.

هشدار روسیه در خصوص به تعویق افتادن اجرای توافقنامه هسته ای ژنو در حالی است که نمایندگان ایران و کشورهای 1+5 هفته گذشته به مدت چهار روز مذاکرات کارشناسی را برای اجرای این توافقنامه انجام دادند.

پس از خاتمه این نشست، مایکل مان سخنگوی کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، اعلام نمود : ایران و کشورهای 1+5 برای اجرایی کردن توافق هسته ای صورت گرفته در ژنو نیازمند اختصاص وقت بیشتری برای برداشتن گام های فنی هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 801

به "انتقاد لاوروف از تاخیر اتحادیه اروپا در اجرای توافقنامه ژنو، روسیه نگران به تعویق افتادن اجرای توافق است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد لاوروف از تاخیر اتحادیه اروپا در اجرای توافقنامه ژنو، روسیه نگران به تعویق افتادن اجرای توافق است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید