انتقاد نائب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز از واگذاری یک قرارداد

به گزارش مجله عکس، خبرنگاران/آذربایجان شرقی جلسه امروز شورای اسلامی شهر تبریز با معرفی عضو جدید آغاز شده و در ادامه برنامه پنج ساله شهرداری بررسی شد.

انتقاد نائب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز از واگذاری یک قرارداد

شهرام دبیری-رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز، ضمن قدردانی از عوامل تهیه کننده کتب فرهنگ شهروندی، گفت: رونمایی از کتب فرهنگ شهروندی که توسط معاونت فرهنگی شهرداری تبریز تهیه شده، اقدام باارزشی بوده و اولینی دیگر برای تبریز است.

وی ضمن عرض تسلیت به خاطر شهادت خلبان جنگنده میگ 29، گفت: این حادثه را خدمت مردم غیور ایران و خانواده آن شهید بزرگوار تسلیت می گویم.

وی با اشاره به توانمندی های محمد حسن اسوتچی عضو جدید شورای شهر تبریز، گفت: آقای اسوتچی یکی از افراد با سابقه در شورا بوده و امید است با وجود عضو جدید، شورای شهر توانمندتر از پیش در راستا اهداف خود حرکت کند.

دبیری با بیان این که از مردم غیور تبریز و آذربایجان قدردانی می کنیم که در مسائل اخیر بصیرت خود را به نمایش گذاشتند، گفت: مردم تبریز و آذربایجان همواره مسائل خود را از مبادی قانونی پیگیری کردند.

انتقاد نائب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز از قرارداد پارک حاشیه ای هوشمند

سونیا اندیش-نائب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز نیز در صحن علنی شورا، در تذکر پیش از دستور خود ضمن تبریک به خاطر ورود عضو جدید، گفت: ما برای خدمت به مردم سوگند یاد کرده ایم و تا آخرین روز به وظیفه خود عمل خواهیم کرد.

وی در ادامه با انتقاد از کوتاهی و قصور برخی سازمان های دخیل در پروسه قرارداد پارک حاشیه ای هوشمند تبریز (آذرپارک)، گفت: برخی مستندات، نواقص و تخلفاتی را در این قرارداد نشان می دهد.

وی اضافه کرد: کل سرمایه گذاری اجرا شده برای این پروژه، یک میلیارد و 750 هزار تومان است، در حالی که سود سالانه آن 10 میلیارد تومان برآورد شده است.

اندیش با بیان این که طبق متن قرارداد، اساس پارک حاشیه ای بحث سخت افزار و نرم افزار است، ادامه داد: اجرای اپلیکیشن این پروژه، 300 میلیون تومان ارزش گذاری شده است.

وی با تاکید بر این که نرخ بازدهی سرمایه گذاری این پروژه 95 درصد است، گفت: این درحالی است که صرفا نرخ بازدهی و گردش مالی سه طرح در جهان از جمله، قاچاق، تسلیحات نظامی و قاچاق انسان بالای 100 درصد است.

وی با انتقاد از شهرداری و سازمان سرمایه گذاری شهرداری تبریز از واگذاری این طرح، تاکید کرد: از شروع این دوره، مدام از درآمدهای پایدار سخن گفته ایم، درحالی که شهرداری تبریز به این آسانی یکی از منابع اصلی درآمد پایدار خود را از دست داده است.

اندیش با تاکید بر این که این قرارداد قطعا به ضرر منافع شهر و شهروندان بوده و به صلاح شهرداری نیست، اضافه کرد: میزان سودآوری شهرداری تبریز از این مشارکت، ماهانه 300 میلیون تومان بوده، در حالی که سود شرکت سه برابر سود شهرداری است.

وی از عدم نظارت بر امکانات نرم افزاری و سخت افزاری این سامانه توسط سازمان های تخصصی شهرداری تبریز خبر داد و گفت: طبق قرارداد این شرکت باید 4400 جایگاه فعال در اختیار داشته باشد، درحالی که طبق اطلاعات استخراج شده، اپلیکیشن مربوطه 5300 جایگاه را نشان می دهد که این موضوع تخلف محرز است.

نایب رئیس شورای شهر تبریز با اشاره به شرایط پارکبانان این شرکت، گفت: بر اساس اطلاعات به دست آمده، هیچ یک از کارکنان این شرکت قراردادی ندارند و ملزم شده اند که روزانه 300هزار تومان کارکرد داشته باشند، در غیر این صورت پس از سه بار تذکر، اخراج می شوند.

وی از ریاست فراکسیون کارگری شورای شهر تبریز خواهان رسیدگی به مسائل مرتبط با کارگران این شرکت شد.

وی در سرانجام گفت: مستندات خود را جهت بررسی به نهادهای نظارتی ارسال می کنم و می دانم از امروز هجمه علیه بنده شروع خواهد شد، اما پای سوگند خود خواهم ایستاد.

آموزش شهروندی هزینه نیست، بلکه موجب تقویت رفتار شهروندان می شود

فریدون بابایی اقدم-عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز، ضمن عرض تسلیت به خاطر شهادت خلبان محمدرضا رحمانی، گفت: این بزرگمردان، جان خود را برای حفاظت از مرزهای هوایی کشور نثار کرده و با روحیه جهادی با برگزاری ماموریت های مختلف کارنامه درخشانی از خود برجای می گذارند.

وی بیان نمود: از مدت ها قبل، عزیزانی از پایگاه شکاری شهید فکوری خواهان حضور در صحن شورای اسلامی شهر تبریز هستند که این امر باید در دستور جلسه آینده قید شود.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور محمد حسن استوتچی در شورا، گفت: حضور عضو جدید، باعث تقویت نظارت در شورای شهر خواهد شد.

بابایی اقدم ضمن قدردانی از شهرداری تبریز درخصوص رونمایی و انتشار کتاب شهروندی تبریز، گفت: آموزش شهروندی هزینه نیست، بلکه سرمایه گذاری در این زمینه موجب تقویت رفتار شهروندان شده و موجب بهبود فرهنگ شهروندی تبریز خواهد شد.

وی با بیان این که باید تکلیف عضو جایگزین و عضویت در کمیسیون ها تعیین شود، گفت: تا به امروز، به علت نبود عضو جایگزین، جلسات کمیسیون ها با مشکل روبرو شده است.

استفاده از دوچرخه در هوای آلوده، مناسب نیست

سعید نیکوخصلت-دبیر شورای اسلامی شهر تبریز نیز در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز، با اشاره به لزوم استفاده شهروندان از سیستم حمل و نقل پاک و سبز، اظهار کرد: استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی در شرایط فعلی که آلودگی هوا جزو معضلات شهری محسوب می شود، امری بسیار ضروری است.

وی با اشاره به راهکارهای مقابله با آلودگی هوا، ادامه داد: سیستم حمل و نقل سبز، از جمله راهکارهایی است که می توان از طریق آن با آلودگی هوا مقابله کرد.

نیکوخصلت رعایت موارد ایمنی در هنگام استفاده از دوچرخه را ضروری دانست و اضافه کرد: در مواقع خطر و همچنین در روزهایی که آلودگی هوا شدت و غلظت بالایی دارد، استفاده از دوچرخه مناسب نیست.

وی بیان نمود: انجام بسیاری از کارها از طریق اینترنت و اپلیکیشن ها می تواند میزان مراجعه به ادارات و مراکز خدماتی را کاهش داده و این امر در نوبه خود در کاهش آلودگی هوا نیز تاثیرگذار خواهد بود.

براساس این گزارش؛ در ابتدای جلسه امروز، مراسم تحلیف محمد حسن اسوتچی به عنوان جانشین مرحوم اشرف نیا، عضو فقید شورای شهر تبریز برگزار و از سه نفر از کارکنان شورای شهر تبریز به دلیل استفاده از سیستم حمل و نقل سبز تجلیل شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 689

به "انتقاد نائب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز از واگذاری یک قرارداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد نائب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز از واگذاری یک قرارداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید