انتقال تخفیفات عدم خسارت بیمه نامه های شخص ثالث و حوادث راننده به مالکان وسایل نقلیه

به گزارش مجله عکس، تخفیف عدم خسارت در بیمه شخص ثالث و حوادث راننده متعلق به مالک وسیله نقلیه (صاحب پلاک انتظامی وسیله نقلیه) است و مالک می تواند بعد از انتقال خودرو، تخفیفات خود را از طریق نقلیه دیگری از همان نوع منتقل کند.

انتقال تخفیفات عدم خسارت بیمه نامه های شخص ثالث و حوادث راننده به مالکان وسایل نقلیه

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، بر اساس مصوبه هیات محترم وزیران، مالکین وسایل نقلیه موتوری زمینی می توانند سابقه تخفیف عدم خسارت بیمه نامه های شخص ثالث و حوادث راننده را از طریق نقلیه دیگر از همان نوع (مثلا سواری به سواری) که متعلق به خود، همسر، والدین و یا اولاد بلاواسطه آنها باشد، انتقال دهند.

▫️بنابراین فارغ از اینکه خودروی جدید صفر کیلومتر است یا کارکرده، حق بیمه خودروی جدید مالک وسیله نقلیه، مطابق بند (ت) ماده 8 آیین نامه اجرایی موضوع تبصره ماده 6 قانون بیمه شخص ثالث با احتساب تخفیفات عدم خسارت انتقالی محاسبه خواهد شد.

▫️بر این اساس تخفیفات مالک، همزمان با انتقال مالکیت یا هر زمان پس از آن قابل انتقال است و در صورت در دسترس نبودن انتقال گیرنده (اعم از وسیله نقلیه مالک، همسر، والدین و یا اولاد بلاواسطه وی)، این تخفیفات برای مدت نامحدود در سوابق بیمه گر مربوطه و بیمه مرکزی نگهداری خواهد شد.

->

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 13 فروردین 1400 بروزرسانی: 13 فروردین 1400 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1564

به "انتقال تخفیفات عدم خسارت بیمه نامه های شخص ثالث و حوادث راننده به مالکان وسایل نقلیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقال تخفیفات عدم خسارت بیمه نامه های شخص ثالث و حوادث راننده به مالکان وسایل نقلیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید