خبرنگاران مازندران گزارش می دهد: رقابت 25 نوع محصول تولیدی مازندران در بازار های جهانی

به گزارش مجله عکس، نوآوری، شناخت از ذائقه مصرف کننده و شناسایی بازار های هدف رمز موفقیت واحد های تولیدی صادر کننده مازندران است.

خبرنگاران مازندران گزارش می دهد: رقابت 25 نوع محصول تولیدی مازندران در بازار های جهانی

به گزارش گروه استان های خبرنگاران از ساری ، نوآوری، شناخت از ذائقه مصرف کننده و شناسایی بازار های هدف رمز موفقیت واحد های فراوریی صادر کننده مازندران است، صادراتی که با حمایت از فراوری کننده صندلی ایران در بازار های دنیای را بهبود می بخشد.

10 قلم محصول شامل پرتقال، نارنگی، انواع پنیر، مرغ آماده طبخ، انواع ماهیان دریایی و پرورشی و 15 محصول ثانویه مازندران قابلیت صادرات دارند.

رونق صادرات در واحد فراوریی فوم

گروه صنعتی مازرون فراوریکننده انواع فوم های پلی استایرن و پلی اتیلن، یونولیت، بلوک های سقفی و ظروف یک بار مصرف با کیفیت بـسیار بالا و متناسب با احتیاج و سلیقه مصرف کننده است، هم اکنون گروه صنعتی مازرون با در اختیار داشتن گواهینامه ها و افتخارات معتبر بین المللی، ملی و استانی از فراوریکنندگان محصولات پلی اتیلن و پلی استایرن در ایران است.

ویـژگی های مجتمع صنعتی مازرون فوم، چینش سازمانی استاندارد و داشتن شبکه توزیع کامل کالا در سطح کشور است، ارتباط مداوم تجاری و بازرگانی با تجار و بازرگانان خارجی و در پی آن صدور محصولات این کارخانه بـرای شرکـای تجاری کشور های آسیـایی بویژه کشور های همسایه از دسـتاورد ها است ، بطوریکه توانسته عنوان اولین صادر کننده محصولات فومی پلی اتیلن را به خود اختصاص دهد.

محمدی مدیرعامل کارخانه فراوریی مازرون فوم گفت: در 7 ماهه سال جاری، بیش از 98 تریلری صادراتی از این واحد فراوریی به کشور های همجوار صادر شده است.

وی اضافه نمود: این واحدی صنعتی با بهره گیری از آخرین تکنولوژی روز و استفاده از نیرو های جوان، متعهد توانسته تنوع در فراوری را از 10 محصول فومی به بیش از هزار نوع برساند.

فراوری سالانه 12 هزار تن انواع محصولات فومی در کشور

مجتمع صنعتی مازرون فوم تنها واحد در کشور است که همزمان بلوک سقفی، عایق گرمایشی و سرمایشی و ورق های پلی اتیلن فراوری و روانه بازار های هدف صادراتی می نماید.

حقانی مدیر واحد تحقیق و توسعه کارخانه مازرون فوم گفت: سالانه 12 هزار تن انواع محصولات فومی مثل فراوری ظروف جاذب که در دنیا منحصر بفرد هست در این واحد صنعتی فراوری می گردد.

گام به گام برنامه صادرات غیرنفتی مازندران پیگیری می گردد

براساس برنامه صادرات کالا های غیرنفتی مازندران باید تا خاتمه برنامه ششم (سال 1400) به 3 میلیارد دلار برسد وبرای تحقق این برنامه 7 سرفصل تعریف شد و مسئولیت تمام این سرفصل ها نیز به اتاق بازرگانی استان داده شد.

با تدوین سند توسعه اقتصاد استانی تکلیف دستگاه های دولتی نیز برای تحقق برنامه صادرات 3 میلیارد دلاری تعیین شد و تمام دستگاه های اجرایی موظف به اجرای دستورالعمل صادراتی شدند.

مازندران با فراوری سالانه 7 میلیون تن محصولات کشاورزی و سایر ظرفیت های صنعتی، فنی مهندسی می تواند سالانه 3 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشته باشد و تحقق این برنامه احتیاجمند خودباوری و تامین برخی زیرساخت هاست.

صادرات محصولات لبنی از مازندران

با صدور مجوز های بهداشتی دامپزشکی مازندران تیرماه سال جاری 584 هزار و 168 کیلوگرم محصولات لبنی از مازندران به کشور روسیه صادر شد.

کجوری قائم مقام زنجیره تامین و لجستیک صادرات یک شرکت لبنی گفت: ماهانه 160 هزار تن انواع محصولات لبنی این واحد صنعتی مطابق استاندارد های دنیای به 22 کشور دنیا از جمله امریکا، روسیه، امارات، قطر و نیوزلند که مهد پنیر دنیا است صادر می گردد.

وی اضافه نمود: این واحد صنعتی در بخش لبنیات ظرفیت دریافت سه میلیون لیتر شیر در روز را دارد.

نقی زاده مدیر تحقیقات و توسعه این شرکت لبنی گفت: هزار و 800 نوع محصول خوراکی که طعم، سلامت محصول وشکل زیبا برای این واحد فراوریی مهم و لازم است.

وی اضافه نمود: رمز موفقیت این شرکت به دلیل نوآوری، شناخت خوبی از مصرف کننده و رصد از بازار های هدف صادراتی است.

چالش های صادرات مازندران

تجارت در استان مازندران خالی از مسائل خاص خود در بحث زیرساخت های حمل ونقلی نیست، اما بازهم تاجران استان به فعالیت خود ادامه می دهند و با وجود همه محدودیت ها دست از کوشش برنمی دارند.

به گفته صاحبان این صنایع صادراتی هر چند چرخ صنعتشان این روز ها می چرخد، اما یک روغن کاری اصولی را نیز می طلبد.

محمدی مدیرعامل کارخانه فراوریی مازرون فوم گفت: همه جای دنیا صادرات با حمل دریایی مناسب و ارزان است و کشور ما هم باید از بنادر خود به نحواحسن استفاده کند.

25 محصول فراوریی مازندران قابلیت صادرات دارند محصولاتی که در سایه اندکی حمایت هم فراوری ناخالص ملی را افزایش می دهد و هم صندلی ایران را در بازار های دنیای را بهبود می بخشد.

گزارش از آتنا رستمی آله خیلی

آ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 75

به "خبرنگاران مازندران گزارش می دهد: رقابت 25 نوع محصول تولیدی مازندران در بازار های جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مازندران گزارش می دهد: رقابت 25 نوع محصول تولیدی مازندران در بازار های جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید