برای پیشگیری از آلودگی به ویروس کرونا فروشگاه ها موظفند چه کارهایی انجام دهند؟

به گزارش مجله عکس، در پی شیوع و گسترش ویروس Covid-19 یا همان کرونا ویروس جدید و عامل بیماری کرونا در اغلب کشورهای دنیا و از جمله ایران نگرانی های زیادی بابت حضور در مکان های عمومی ایجاد کرده است. عامل اصلی انتشار ویروس کرونا قطرات ناشی از عطسه و سرفه فرد بیمار است. اما چون ویروس کرونا یک ویروس سنگین با پوسته چرب است خیلی زود روی اجسام اطراف می نشیند و بسته به فضای محیط و تابش نور خورشید از 5 ساعت تا 9 روز ممکن است زنده بماند. اما برای مقابله با این شرایط چه باید کرد؟ در مجله خبرنگاران به شما می گوییم که فروشگاه های برای به حداقل رساندن امکان آلودگی و پیشگیری از آلودگی به ویروس کرونا چه تمهیداتی را اندیشیده است.

برای پیشگیری از آلودگی به ویروس کرونا فروشگاه ها موظفند چه کارهایی انجام دهند؟

برای ضد عفونی کردن مکان های عمومی و فروشگاه های بزرگ جهت پیشگیری از ویروس

کرونا چه باید کرد؟

به نظر می رسد بهترین گزینه در مکان های عمومی، وسایل نقلیه عمومی و فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای ضدعفونی کردن و گندزدایی مکرر محیط با مواد شوینده معتبر با قدرت ضدعفونی کردن موثر و مفید است تا کروناویروس از روی سطوح زدوده شود. در همین زمینه فروشگاه های زنجیره ای در سرتاسر کشور اقدام به ضدعفونی کردن روزانه و به صورت منظم هر چند ساعت یک بار کرده است. در همین زمینه و برای اطمینان خاطر مشتریان گرامی بابت خرید از فروشگاه های در سرتاسر کشور توجه شما را به جزییات ضدعفونی کردن فروشگاه و رعایت بهداشت از سوی پرسنل جلب می کنیم.

ضدعفونی کردن کف و درب های فروشگاه ها به صورت روزانه

کف و درب های فروشگاه های زنجیره ای برای پیشگیری از آلوده شدن محیط به ویروس کرونا روزانه چندین بار با مواد ضدعفونی کننده معتبر و موثر مثل اکتیو (که 5% کلر فعال دارد) ضدعفونی و تمیز می شود.

ضد عفونی کردن ترولی های و دستگاه پوز فروشگاه های چندین بار به صورت

روزانه

ترولی ها و دسته های آن ها در فروشگاه های زنجیره ای در تمام شهرها از قم گرفته تا تهران و رشت و سایر شهرهای ایران روزانه به صورت مرتب و هر چند ساعت یک بار با مواد ضدعفونی کننده موثر و الکل ضدعفونی و تمیز می شوند تا مشتریان با خیال راحت به خرید از فروشگاه بپردازند. از سوی دیگر به هنگام خرید مشتری با کارت خود از دستگاه پوز فروشگاه مبلغ را می پردازد و متصدی صندوق موظف است مبلغ و رمز مشتری را وارد کند. صفحه مانیتوز و صندوق های فروشگاه به صورت مرتب با الکل ضد عفونی می شوند به این ترتیب امکان آلودگی از طریق لمس دکمه های دستگاه پوز از جانب متصدی صندوق و مشتری به حداقل می رسد و سلامت هر دو طرف به خطر نمی افتد.

بهداشت روزانه کارکنان فروشگاه های زنجیره ای برای پیشگیری از آلودگی به ویروس کرونا

کارکنان فروشگاه های برای پیشگیری از آلودگی به ویروس کرونا موظف هستند روزانه دوش بگیرند و هر روز با لباس تمیز سر کار حاضر شوند. همچنین لباس فرم فروشگاه به صورت روزانه شسته و ضدعفونی می شود. علاوه بر این تمام کارکنان موظف هستند قبل از شروع کار دست های خود را به مدت 20 ثانیه با آب و صابون بشورند و با الکل ضدعفونی کنند. هنگام کار دستکش یک بار مصرف و ماسک استفاده کنند. علاوه بر این کارکنان موظفند به صورت مکرر دست های خود را با آب و صابون شسته و دستکش یک بار مصرف و ماسک را عوض کنند. اگر شما هم در مناطق پر رفت و آمد کار می کنید یا حضور دارید بهتر است لباس بیرون و منزل را از هم جدا کنید و به صورت روزانه لباس های بیرون را با مواد شوینده معتبر بشورید.

ضدعفونی کردن قفسه های فروشگاه چندین بار در روز برای پیشگیری ویروس کرونا

یکی از راه های انتقال ویروس کرونا لمس سطوح آلوده به ویروس است. به همین منظور برای پیشگیری از آلودگی به ویروس کرونا قفسه های فروشگاه و ویترین و دسته های یخچال ها به صورت روزانه چندین بار ضدعفونی می شوند.

تمام پخش کننده های کالا موظفند با دستکش اقدام به حمل کالا کنند

تمام نیروهای پخش کننده کالا به فروشگاه های زنجیره ای موظفند که از بیرون تا داخل محیط فروشگاه با دستکش و ماسک به جا به جایی کالا بپردازند. همچنین کارکنان فروشگاه موظفند حین چیدن قفسه ها با دستکش و ماسک تمیز این کار را انجام دهند.

امیدواریم با این تدابیر و رعایت مسائل بهداشتی از سوی تمام اقشار جامعه و تمام نهادها به زودی ویروس کرونا را شکست دهیم و به روزهای عادی زندگی برگردیم.

منبع: افق کوروش
انتشار: 31 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 865

به "برای پیشگیری از آلودگی به ویروس کرونا فروشگاه ها موظفند چه کارهایی انجام دهند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای پیشگیری از آلودگی به ویروس کرونا فروشگاه ها موظفند چه کارهایی انجام دهند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید