بستری های کرونایی در مرکز به مرز 10هزار نفر رسید

به گزارش مجله عکس، فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران بیان کرد: هم اکنون 9 هزار و 643 بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان تهران بستری شده اند و به نظر می رسد این مقدار در روزهای آینده همچنان افزایشی باشد.

بستری های کرونایی در مرکز به مرز 10هزار نفر رسید

به گزارش خبرنگاران، علیرضا زالی عصر دوشنبه در جلسه هفتگی ستاد مدیریت و مقابله با ویروس کرونا استان تهران گفت: 2 هزار و 600 نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند و 2 هزار و 100 بیمار تازه هم داریم. مجموع بیماران سرپایی در استان تهران هم 25 هزار نفر است و بعلاوه روز گذشته 162 نفر بر اثر این ویروس جان خود را از دست داده اند.

وی تاکید نمود: نزدیک 2ماه از خیز پنجم می گذرد و در شاخص ها به ویژه بستری ها کاهشی را شاهد نیستیم و خیلی سخت است که بتوانیم بگوییم این پیک چه زمانی به سرانجام می رسد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران با بیان اینکه بخش زیادی از مسائل فعلی مربوط به سویه دلتا است که بسیار مقاوم و با سرایت پذیری بالا است، تاکید نمود: در سویه دلتا 60 درصد نسبت به سویه انگلیسی درصد ابتلا بالاتر است، در این سویه مواردی مشاهده شده که اندازه حضور ویروس در بدن افراد زمان بیشتری است.

به گفته زالی، در ویروس های قبلی تا 2هفته ویروس از بدن خارج می گردد ولی در این سویه چهار تا پنج هفته زمان می برد و چرخش و اندازه سرایت آن بیشتر است.

وی ادامه داد: این سویه از کشور هند آغاز شد و بعد از سه ماه این ویروس قطع شد، دلایل آن تزریق سریع واکسن و منع عبور و مرور بود و ما هم باید از این تجربه هندوستان استفاده کنیم.

وی گفت: خستگی مضاعف کادر درمان را شاهدیم و بخشی از مطالبات و پاداش ها پرداخت نشده و این باعث کاهش انگیزه کادر درمان شده است و احتیاج به شارژ اقتصادی مناسب داریم.

کمبود کادر درمان در استان تهران

زالی اعلام کرد: همچنان کمبود کادر درمان داریم که این موضوع احتیاجمند یک تصمیم انقلابی در مجلس و دولت است و مشکل جدی دیگر، تبصره های بودجه ای سال جاری است که جذب هر نیرو را تا زمان تامین منابع از سازمان برنامه و بودجه متوقف نموده است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران ادامه داد: در رابطه با کمبود دارو هم همچنان دچار مشکل هستیم و کمبود سُرم هم داریم.

به گفته وی، روز گذشته برای اولین بار 95 هزار نفر واکسینه شدند و اگر منابع واکسن در اختیار قرار بگیرد، این اعداد می تواند بالاتر رود.

زالی با بیان اینکه تا به امروز 2 میلیون و 659 هزار دُز واکسن در استان تهران تزریق شده است، گفت: درست است که بعضی افراد حتی با تزریق 2دز هم باز فوت نموده اند ولی به طور اعم واکسن می تواند از مرگ و میر جلوگیری کند.

هشدار درباره واکسیناسیون در مراکز غیرمعتبر

وی گفت: هرگونه تزریق واکسن در مکان های غیر از مراکز واکسیناسیون معتبر می تواند مشکل زا باشد و خیلی از واکسن های مصرفی در این مکان ها، فاقد اصالت و غیر معتبر هستند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران به مردم توصیه کرد: تا جای ممکن در اماکن شلوغ حضور پیدا ننمایند و اگر هم مجبور به حضور بودند، باید حتما از 2ماسک استفاده نمایند.

منبع: ایرنا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1795

به "بستری های کرونایی در مرکز به مرز 10هزار نفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بستری های کرونایی در مرکز به مرز 10هزار نفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید