تدابیر شهریه ای دانشگاه ها در ترم کرونایی ، از دست و دلبازی علم و صنعت تا عدم تخفیف شریفی ها!

به گزارش مجله عکس، تخفیف شهریه در شرایط خاص دانشگاه ها و مجازی بودن آموزش ها یکی از درخواست های دانشجویان است که بعضی دانشگاه ها تدابیری در این خصوص اتخاذ نموده اند.

تدابیر شهریه ای دانشگاه ها در ترم کرونایی ، از دست و دلبازی علم و صنعت تا عدم تخفیف شریفی ها!

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، شیوع بیماری کرونا از اسفند 98 علاوه بر به خطر انداختن سلامت جامعه آسیب های جدی دیگری نیزبه همراه داشت، از زمان شیوع این بیماری بسیاری از کسب و کار ها و فعالیت های مالی به حالت نیمه تعطیل و یا تعطیل درآمده و اقتصاد بسیاری ازخانواده ها و گذران زندگی روزمه را مختل نموده است.

این آسیب مالی فقط شامل حال کسب و کار های بازاری نیست بلکه تمامی ارگان های آموزشی و فرهنگی را هدف گرفته به گونه ای که بیشترین آسیب مالی به اقتصاد آموزش عالی وارد شده است. به دلیل تعطیلی دانشگاه ها بسیاری از فعالیت های مالی دانشگاه تقریبا به طور کامل تعطیل شده و درآمدی اختصاصی برای جبران کسری بودجه ندارند و بسیاری از دانشگاه ها به ویژه دانشگاه های عظیم با کمبود بودجه روبرو شده اند.

یکی از راه های درآمدی دانشگاه ها بحث دریافت شهریه از دانشجویان شبانه، سنواتی و یا دانشجویانی که در پردیس های دانشگاهی تحصیل می نمایند است که به دلیل ایجاد شرایط خاص و مجازی شدن دانشگاه ها دانشجویان انتظار تخفیف شهریه را در این شرایط دارند.

هرچند که تخفیف شهریه در این شرایط به ضرر دانشگاه تمام می گردد، اما از سوی دیگروضعیت وخیم مالی باعث شده که دانشجویان برای پرداخت شهریه با مشکل روبرو شوند.

اما با این حال پیگیر تصمیمات دانشگاه ها در مورد تخفیف شهریه شدیم که بعضی از دانشگاه ها شرایط پرداخت شهریه را اینگونه اعلام کردند.

دانشگاه علم وصنعت یکی از دانشگاه هایی است که بیشترین تخفیف شهریه شامل حال دانشجویان این دانشگاه شد و به گفته مسئولان این دانشگاه در سال تحصیلی جدید نیز تخفیف شهریه برای دانشجویان شهریه پرداز در راه است.

تخفیف 50 درصدی دانشگاه علم و صنعت به دانشجویان شهریه پرداز

واحدی، معاون آموزشی دانشگاه علم وصنعت در مورد تخفیف شهریه دانشجویان گفت: به دلیل شرایط ایجاد شده، هیئت امنای دانشگاه برای دانشجویانی که شهریه پرداز بودند، دانشجویان نوبت دوم، سنواتی و پردیس تخفیفاتی را در نظر گرفت که این تخفیف ها محاسبه شد و در این ترم اعمال شد و جزو بستانکاری دانشجویان محاسبه شد و به دانشجویان اعلام شد.

وی اضافه نمود: در ترم گذشته بستگی به نوع حضور در کلاس ها داشت و شهریه های متغیر تا 50 درصد کاهش یافت.

معاون آموزشی دانشگاه علم وصنعت اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید افزایش شهریه ها کمتر از 15 درصد است و تخفیف ها برای نیمسال جدید هیات امنای دانشگاه پیش بینی نموده هنوز ابلاغ رسمی شده و تا دو سه هفته آینده اعلام خواهد شد و به عنوان بستانکاری برای دانشجویان اعمال می گردد.

دانشگاه تهران یکی دیگر از دانشگاه هایی است که تصمیماتی در مورد دانشجویان شهریه پرداز داشته و به گفته معاون آموزشی این دانشگاه افزایش شهریه در سال جدید ندارند.

دانشگاه تهران فقط افزایش شهریه نداشت

حسینی، معاون آموزشی دانشگاه تهران، در مورد شرایط پرداخت شهریه به دلیل آموزشی های مجازی گفت: کاری که دانشگاه برای رفاه دانشجویان شهریه پرداز داشته این است که در سال تحصیلی جدید شهریه ها افزایش پیدا ننموده و همان شهریه های سال 98 از دانشجویان دریافت می گردد.

وی اضافه نمود: تعرفه شهریه دانشجویان در مقاطع مختلف کارشناسی، ارشد و دکترا همان تعرفه سال 98 است بنابراین این پیشنهاد معاونت آموزشی برای تصویب آیین نامه بوده و این موضوع به تصویب هیات امنای دانشگاه رسیده است و بنابراین دانشگاه تهران تصمیمی که برای رفاه حال دانشجویان اتخاذ نموده عدم افزایش شهریه ورودی های جدید و ثبت نام بر اساس تعرفه سال قبل است.

دانشگاه الزهرا هم تخفیف و هم یاری به دانشجویان بی بضاعت را در دستور کار دارد

رضائیِ، معاون دانشجویی دانشگاه الزهرا (س) در مورد تخفیف شهریه به دانشجویان شهریه پرداز گفت: دانشگاه الزهرا برای رفاه حال دانشجویان شهریه پرداز 20 درصد تخفیف شهریه در نظر گرفته است.

وی اضافه نمود: تخفیف شهریه ها به دلیل مجازی بودن کلاس ها داده خواهد شد و همچنین دانشجویانی که توان پرداخت شهریه ندارند در آنالیز های اولیه نشان می دهد که دانشجو مشکل پرداخت شهریه دارد به مجمع خیرین دانشگاه ارجاع می دهیم که هیچ دانشجویی با مشکل پرداخت شهریه روبرو نگردد.

رضایی یادآور شد: تخفیف 20 درصدی شهریه هم نیمسال گذشته و هم سال تحصیلی جدید برای دانشجویان در نظرگرفته شده است که این تخفیف ها برای دوره های مجازی و دروس عملی که به خاطر محدودیت ها امکان ارائه آن وجود نداشت در نظر گرفته شده است.

معاون آموزشی دانشگاه الزهرا یادآور شد: ضمن اینکه دانشگاه الزهرا در سال تحصیلی جدید هیچ گونه افزایش شهریه نداشته است و تعرفه های شهریه سال 98 از دانشجویان دریافت می گردد.

افزایش شهریه ها هنوز به تصویب هیات امنای دانشگاه نرسیده است

رشتچیان، معاون آموزشی دانشگاه شریف در مورد تخفیف شهریه ها گفت: افزایشی فعلا برای شهریه ها در سال جدید نداریم.

وی اضافه نمود: پیشنهاداتی برای افزایش شهریه ورودی های جدید داده شده که هنوز به تصویب هیات امنای دانشگاه نرسیده است.

دانشگاه آزاد تقسیط شهریه را به واحد ها ابلاغ کرد

طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در مورد مسائل پرداخت شهریه و تخفیف شهریه دانشجویان گفت: در مرحله اول ثبت نام فقط شهریه ثابت از دانشجویان دریافت شده است.

وی اضافه نمود: به واحدهای دانشگاه آزاد ابلاغ شده که دانشجویان می توانند شهریه های متغیر را به صورت اقساطی پرداخت نمایند.

موارد ذکر شده نشان می دهد با وجود مسائل مالی، کسری بودجه و بدهی هایی که دانشگاه دارند، اما برای رفاه حال دانشجویان و کاهش دغدغه آن ها شرایطی را برای پرداخت شهریه در نظر گرفته اند که دانشجو برای پرداخت آن دچار مشکل نگردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 آبان 1399 بروزرسانی: 22 آبان 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1285

به "تدابیر شهریه ای دانشگاه ها در ترم کرونایی ، از دست و دلبازی علم و صنعت تا عدم تخفیف شریفی ها!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدابیر شهریه ای دانشگاه ها در ترم کرونایی ، از دست و دلبازی علم و صنعت تا عدم تخفیف شریفی ها!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید