توسعه گردشگری در قزوین مشکل اشتغال را حل می نماید

به گزارش مجله عکس، به گزارش خبرنگاران،مسعود نصرتی درجلسه شورای اسلامی شهر قزوین که روزدوشنبه در تالار مردم برگزار گردید، گفت: امروزه گردشگری در توسعه شهری نقش بی بدیلی دارد و می تواند تاثیرگذار باشد.

توسعه گردشگری در قزوین مشکل اشتغال را حل می نماید

اگر علاقمند به سفر با بهترین قیمت تور لحظه آخری کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

وی افزود: برای رونق گردشگری در شهر قزوین نیازمند همفکری همه عوامل هستیم هرچند متولی اصلی سازمان میراث فرهنگی است اما برای همراهی باید در کنار این سازمان قرار گیریم تا بتوانیم برای جذب گردشگر بهتر عمل کنیم.

نصرتی اعلام کرد: برای رونق گردشگری در شهر قزوین همه عوامل بویژه بخش خصوصی هم باید مشارکت و هر یک از عوامل جذب گردشگر نقش خود را به خوبی ایفـا کند.

شهردار قزوین توضیح داد: اولویت رونق جذب گردشگری در بخش داخلی یا خارجی باید تعیین گردد و براساس آن برنامه ریزی صورت گیرد که در این راستا ظرفیت های گردشگری قزوین باید به خوبی معرفی گردد که 85 اثر شاخص شهر قزوین در زمینه های مختلف برای معرفی به صورت ویژه شناسایی شده است.

شهردار قزوین با اشاره به ظرفیت های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و مذهبی در شهر قزوین گفت: باید جذابیت های شهر قزوین به خوبی معرفی گردد و با همدلی از نقاط مثبت بهره برداری کنیم و در کنار آن به نقاط ضعف هم بپردازیم.

نصرتی اظهارداشت: امامزاده ها و بقاع مذهبی از ظرفیت های خوب گردشگری است که در استان های مختلف کشور وجود دارد که در شهر قزوین بقعه متبرکه چهار انبیا(ع) وجود دارد که در کشور بی نظیر است.

شهردار قزوین با اشاره به اینکه 130 هزار دانشجو در استان قزوین وجود دارد، اعلام کرد: باید به گونه ای برنامه ریزی گردد تا حداقل یک بار دانشجویان استان از آثار تاریخی و گردشگری بازدید نمایند.

نصرتی ادامه داد: اگر سازمان میراث فرهنگی کشور در زمینه گردشگری وظیفه ذاتی و حاکمیتی دارد برای شهرداری ها این موضوع حیاتی است.

وی افزود: بر این اساس شهرداری ها برای توسعه گردشگری همکاری نزدیکی خواهند داشت چرا که منابع دولتی ندارند و باید در زمینه فراوری منابع به طور مستقل حرکت نمایند.

نصرتی اعلام کرد: جذب گردشگر در قزوین بهترین فرصت است که تا به امروز نتوانسته ایم از این منابع به خوبی استفاده کنیم زیرا برای موفقیت در این زمینه همه عوامل توسعه گردشگری باید کنار هم باشند و با تدوین برنامه ای منظم با همدلی در این جهت گام برداریم.

شهردار قزوین افزود: آثار گردشگری شهر قزوین اگر بدرستی معرفی گردد می توانیم اشتغال زایی خوبی را در این شهر ایجاد کنیم.

نصرتی گفت: با جذب پنج تا 20 گردشگر می توان اشتغال زایی خوبی ایجاد کرد که این موضوع اهمیت رونق صنعت گردشگری را نشان می دهد که مسئولان در این راستا باید کوشش بیشتری نمایند که با برگزاری این نشست هم اندیشی امیدواریم بتوانیم شهر قزوین را در ردیف 10 شهر برتر استان در جذب گردشگر معرفی کنیم.

فرج الله فصیحی رامندی، رئیس شورای اسلامی شهر قزوین نیز در این جلسه ضمن اعلام آمادگی شورا و شهرداری برای همکاری با سازمان میراث فرهنگی برای توسعه گردشگری گفت: شورا و شهرداری قزوین بازوی توانمندی برای میراث فرهنگی است که در کنار هم میتوان اقدامات خوبی برای این شهر انجام داد.

وی با تاکید بر همدلی و همزبانی مدیران استان قزوین برای رونق صنعت گردشگری افزود: با همفکری می توان سلایق، ایده ها و نظرات مختلف را به هم نزدیک نموده و برای این شهر گانهای موثری برداشت.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین اعلام کرد: ضروری است توسعه گردشگری در شهر قزوین در اولویت اصلی قرار گیرد که برای تحقق توسعه گردشگری شهر قزوین باید همه عوامل یاری نمایند.

محمدعلی حضرتی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین نیز در ادامه این جلسه گفت: برای توسعه گردشگری شهر قزوین آماده همکاری هستیم تا بتوانیم به اهداف تعریف شده دست یابیم.

وی افزود: باید به سمت تقویت همدلی و همراهی حرکت کنیم و این آمادگی از طرف این سازمان وجود دارد تا کارهای مشترکی را محقق کرد.

حضرتی با اشاره به برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای جذب گردشگر گفت: باید بتوانیم با یاری یکدیگر برای توسعه گردشگری، اقتصاد این شهر را رونق بخشیم.

وی ادامه داد: تا خاتمه برنامه ششم توسعه باید تعدا مسافران خارجی پنج برابر گردد که استفاده از ظرفیت های موجود ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

حضرتی یادآورشد: با ایجاد مراکز اقامتی و پذیرایی مناسب در رده های مختلف قیمتی میتوان گردشگران مختلفی را جذب کرد که در حال حاضر مراکز اقامتی با قیمت پایین در استان قزوین کم است هرچند هتل درجه یک و سه به اندازه کافی وجود دارد، ولی هتل درجه چهار و پنج وجود ندارد که این خلأ در استان باید جبران گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین گفت: در مکان های مختلف که شاخص های گردشگری دارد باید امکاناتی را فراهم کرد تا حضور مردم بیشتر گردد تا ضمن بازدید از آثار تاریخی برای اقمت نیز انگیزه لازم وجود داشته باشد.

حضرتی اظهارداشت: طراحی ایجاد پیاده راه برای استفاده گردشگران و تماشای اماکن مختلف گردشگری و دیدن بناهای متعدد این شهر لذت ببرند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 701

به "توسعه گردشگری در قزوین مشکل اشتغال را حل می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه گردشگری در قزوین مشکل اشتغال را حل می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید