حقوق ماهانه پرداختی تامین اجتماعی به مستمری بگیران با اجرای همسان سازی

به گزارش مجله عکس، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه باید از لحاظ ساختاری از بنگاه داری خارج شویم و به سمت شرکت داری حرکت کنیم گفت: قصد ما فروش سهام و صرف آن برای امور جاری نیست، بلکه جایی که سهام بالا داریم باید بفروشیم و در جای دیگری سهام خوب بخریم که البته به معنی بنگاه داری نباشد. سهام متفرقه را می فروشیم و سهامی می خریم که بازده سودش بالاتر است.

حقوق ماهانه پرداختی تامین اجتماعی به مستمری بگیران با اجرای همسان سازی

به گزارش خبرنگاران، مصطفی سالاری در هفته تامین اجتماعی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد و برنامه های این سازمان، به سوالاتی پیرامون همسان سازی حقوق بازنشستگان و ... پاسخ داد.

سالاری در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه باید از لحاظ ساختاری از بنگاه داری خارج شویم تا بتوانیم به وظایف اصلی خود به درستی عمل کنیم گفت: باید به سمت شرکت داری حرکت کنیم و هرکسی مدیرعامل تامین اجتماعی می گردد دغدغه کارخانه داری و بنگاه داری نداشته باشد. این بنگاه داری ما را از وظایف اصلی بازمی دارد.

وی افزود: هم الزام قانون برنامه ششم توسعه و تاکید رئیس جمهور و وزیر رفاه است و هم عقل حکم می کند که این کار را انجام دهیم. قصد ما فروش سهام و صرف آن برای امور جاری نیست، بلکه جایی که سهام بالا داریم باید بفروشیم و در جای دیگری سهام خوب بخریم که البته به معنی بنگاه داری نباشد. سهام متفرقه را می فروشیم و سهامی می خریم که بازده سودش بالاتر است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مطالبه شرکای اجتماعی و حرکت به سمت سه جانبه گرایی و اقدامات اجرا شده در این زمینه اشاره کرد و گفت: یک موضوع مهم آن است که نسبت به 45 میلیون نفر بیمه شده و مستمری بگیر چه خدماتی را باید انجام دهیم و چه خدماتی را کیفیت ببخشیم؟.

حقوق ماهانه پرداختی تامین اجتماعی به مستمری بگیران بعد از اجرای همسان سازی

مسئله ای برای تامین منابع نداریم

سالاری افزود: مجموع درآمد و هزینه ما در سال گذشته 134 هزار میلیارد بوده که برای سال 99 روی 179 هزار میلیارد بسته شده است. هزینه کرد ماهانه سازمان تامین اجتماعی سال گذشته 9600 میلیارد بوده که سال جاری به 14500 میلیارد تومان رسیده است. سال جاری با احتساب متناسب سازی، ماهانه 10 هزار و 600 میلیارد تومان باید حقوق بپردازیم که درسال 98 حدود 6700 میلیارد تومان بوده است.

اجرای همسان سازی از اول مرداد

دولت سهام های خوبی به تامین اجتماعی داده

وی با بیان اینکه به بیمه شدگان اطمینان می دهیم که برای تامین منابع مسئله ای در سال جاری نخواهیم داشت گفت: از اول مرداد عملا همسان سازی را اعمال و پرداخت می کنیم. محل تامین منابع آن، از سوی دولت و در راستای تادیه بدهی دولت بود که 32 هزار میلیارد سهام خوب به تامین اجتماعی داده شد.

مطالبات درمانی بخش دولتی تسویه شد

پرداخت معوقات فروردین ماه بخش خصوصی در هفته جاری

وی افزود: سال گذشته در همین زمان بنابر اعلام وزارت بهداشت، حدود 10 هزار میلیارد تومان به بخش های درمانی و دانشگاهی دولتی بدهکار بودیم و پرداخت ما 18 ماه عقب بود. به بخش خصوصی هم 6000 میلیارد تومان بدهکار بودیم که مطالبات بخش دولتی تسویه شده و اکنون یک ریال بدهی معوق رسیدگی نشده نداریم. معوقات فروردین ماه بخش خصوصی را هم این هفته می پردازیم.

استعلام غیرحضوری اعتبار دفترچه ها

سالاری به تحول دیجیتال به عنوان هدف گذاری سال جاری تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: برنامه گسترده ای را آغاز و هدف گذاری کردهایم تا بهمن 99 مراجعات ما تا 75 درصد کاهش یافته باشد. تا 40 درصد این هدف محقق شده که بخش عمده ای به عدم مراجعه حضوری برای تمدید اعتبار دفترچههای بیمه درمان برمی گردد. شیوه هایی برای استعلام غیرحضوری اعتبار دفترچه ها بکارگرفته و اعلام شده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: گام دوم، نسخه نویسی الکترونیک و حذف کامل دفترچه ها است که در حال کار بر روی آن هستیم. این اقدام با قاعده مند شدن تجویزها هم صرفه جویی و هم پرداخت های بروز اسناد پزشکی را به همراه دارد.

طرح پیشنهادی تامین اجتماعی برای کاهش شکایات مردم از سازمان

وی به طرح کاهش شکایات در دیوان عدالت اداری اشاره کرد و گفت: ابهاماتی وجود دارد که باعث می گردد افراد برای طرح شکایت مراجعه کنند. تا 40 درصد می توانیم تعداد پرونده ها را با انصراف به نفع فرد شاکی کاهش دهیم که مقدماتش فراهم و به دولت پیشنهاد شده است. تجمیع و تنقیح بخشنامه های تامین اجتماعی نیز می تواند کمک کننده باشد. قصد داریم تعداد بخشنامه ها را تجمیع کرده و کاهش دهیم. کار مجریان بخشنامه ها ساده تر و ابهامات ناشی از تعدد بخشنامه ها کاهش می یابد.

ادامه دارد

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1157

به "حقوق ماهانه پرداختی تامین اجتماعی به مستمری بگیران با اجرای همسان سازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقوق ماهانه پرداختی تامین اجتماعی به مستمری بگیران با اجرای همسان سازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید