خبرنگاران آزمایشگاه سم شناسی پزشکی قانونی همدان بهره برداری شد

به گزارش مجله عکس، همدان- خبرنگاران- آزمایشگاه سم شناسی و آسیب شناسی پزشکی قانونی همدان همزمان با شروع هفته قوه قضاییه به صورت ویدیو کنفرانس توسط رییس قوه قضاییه بهره برداری شد.

خبرنگاران آزمایشگاه سم شناسی پزشکی قانونی همدان بهره برداری شد

مدیرکل پزشکی قانونی همدان روز یکشنبه در حاشیه این آیین به خبرنگار خبرنگاران بیان نمود: این آزمایشگاه شامل قسمت آنالیز دستگاهی، آسیب شناسی، اتاق های پاس، استخراج و نمونه گیری است.

ارتین کمالی با بیان اینکه این مرکز از دستگاه های پیشرفته برای آزمایشگاه های مختلف شامل اچ.پی.ال.سی، جی.سی و جی.سی.مس بهره می برد، افزود: 2 دستگاه نخست برای اندازه گیری و آنالیزه الکل و داروهای مورد استفاده فرد و از دستگاه جی.پی.مس نیز برای آنالیز داروها، سموم و تجزیه و تحلیل داده ها استفاده می گردد.

وی ادامه داد: از دستگاه تی.ال.سی همچنین برای تست غربالگری استفاده می گردد یعنی پیش از آنالیز داروها و سموم در دستگاه اصلی، نمونه ها در دستگاه تی.ال.سی آنالیز می گردد.

مدیرکل پزشکی قانونی همدان راه اندازی آزمایشگاه سم شناسی را موجب بالا رفتن سرعت و کیفیت کار پزشکی قانونی دانست و افزود: پزشکی قانونی، کارشناس پزشکی و بازوی توانمند دستگاه قضایی است بنابراین بالا رفتن کیفیت و سرعت در فرایند پفراینده های قضایی، احقاق حق و کاهش اطاله دادرسی در این نهاد مهم است.

کمالی بیان نمود: دستگاه جدید دیگری به نام هموژنایزر نیز خریداری شده است که روش جدید استخراج از نمونه ها و بافت ها با یاری آن صورت می گیرد.

وی گفت: این طرح در زمینی به مساحت 273 متر مربع و با اعتبار 400 میلیون تومان بهره برداری شد که اعتبار آن به وسیله ملی تامین شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی همدان ادامه داد: در صورت تامین اعتبار، درصدد خرید یخچال های جدید و مخصوص با دمای 70 درجه زیر صفر هستیم که در صورت تجهیز پزشکی قانونی به این یخچال، برای نمونه برداری و مشخص دی.ان.ای استفاده می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1122

به "خبرنگاران آزمایشگاه سم شناسی پزشکی قانونی همدان بهره برداری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آزمایشگاه سم شناسی پزشکی قانونی همدان بهره برداری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید