خبرنگاران اختصاص 30 هزار میلیارد ریال برای اشتغالزایی در خراسان رضوی

به گزارش مجله عکس، مشهد-خبرنگاران- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: سهم این استان از تسهیلات بند الف تبصره 18 قانون بودجه سال 1399، 30 هزار و 45 میلیارد ریال معادل 6.3 درصد از کل این تسهیلات در کشور است که برای ایجاد 48 هزار و 600 فرصت شغلی در استان اختصاص یافته است.

خبرنگاران اختصاص 30 هزار میلیارد ریال برای اشتغالزایی در خراسان رضوی

علی رسولیان روز چهارشنبه در حاشیه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران افزود: کل تسهیلات بانکی که امسال از محل تبصره 18 قانون بودجه به برنامه های اشتغال استانها اختصاص یافته، 476 هزار و 610 میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: این تسهیلات بانکی باید توسط دستگاه های اجرایی از جمله سازمان صنعت معدن و تجارت، سازمان جهاد کشاورزی، سازمان میراث فرهنگی، پارک علمی و فناوری، اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی، اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، نهادهای مرتبط با بهره وری انرژی و آب جذب و منجر به اشتغال شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: از مجموع تسهیلات مزبور استان، 11 هزار و 87 میلیارد ریال سهم سازمان صنعت خراسان رضوی برای تکمیل و راه اندازی طرحهای نیمه تمام، بازسازی و نوسازی خط تولید، سرمایه در گردش واحدهای تولیدی، توسعه خوشه های صنعتی و خدمات کلینیکی است.

رسولیان افزود: همچنین سهم سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از تسهیلات مزبور 6 هزار و 164 میلیارد ریال برای اتمام فعالیتهای اولویت دار بخش کشاورزی، بازسازی و نوسازی خط تولید، تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و ارتقای معیشت مناطق مرزی از طریق توسعه باغات است.

وی گفت: سهم اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی از تسهیلات بند الف تبصره 18 قانون بودجه امسال پنج هزار و 196 میلیارد ریال، سهم پارک علم و فناوری استان 991 میلیارد ریال، سهم اداره کل تعاون هزار و 998 میلیارد ریال، سهم اداره کل راه و شهرسازی 951 میلیارد ریال، سهم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی 2 هزار و 272 میلیارد ریال و سهم دستگاه های مرتبط با حوزه انرژی و منابع آبی نیز هزار و 386 میلیارد ریال است.

او ادامه داد: با توجه به مهلت باقیمانده تا پایان سال و تاکید استاندار، دستگاه های اجرایی مزبور موظف به تخصیص سهم اعتباری خود از بودجه ملی و تحقق اشتغال ایجادی از محل تسهیلات بند الف تبصره 18 قانون بودجه امسال هستند و باید هر چه سریعتر نسبت به جذب آن اقدام کنند.

بر اساس تبصره 18 قانون بودجه کشور با هدف اجرای برنامه اشتغال گسترده و مولد با تأکید بر اشتغال جوانان، دانش آموختگان دانشگاهی، زنان و اشتغال حمایتی به دولت اجازه داده می شود 100 درصد منابع حاصله از مابه التفاوت قیمت حامل های انرژی را به حساب خاصی نزد خزانه داری کل کشور واریز و منابع حاصله را به شکل وجوه اداره شده و یارانه سود و ترکیب با منابع صندوق توسعه ملی و تسهیلات بانکی در جهت حمایت از طرح های تولید، اشتغال و آموزش و کمک به کارورزی جوانان دانش آموخته دانشگاهی پرداخت کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: براساس قانون توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری خراسان رضوی 6 هزار و 493 میلیارد ریال به استان اختصاص یافته که تا به امروز پنج هزار و 667 میلیارد و 200 میلیون ریال معادل 78 درصد از کل این اعتبار به طرحهای اشتغالزا در این بخش پرداخت شده است.

رسولیان افزود: از محل اعتبارات تبصره 19 قانون بودجه امسال نیز 650 هزار و 819 میلیارد ریال به خراسان رضوی برای اشتغالزایی اختصاص یافته است.

تبصره 19 قانون بودجه راهکاری برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در عمران کشور است تا زمینه استفاده از توان بخش خصوصی و تعاونی برای تکمیل طرح های عمرانی فراهم شود.

معاون استاندار خراسان رضوی همچنین با اشاره به اعتبارات تبصره 16 قانون بودجه امسال گفت: از این محل چهار هزار و 403 میلیارد ریال به استان اختصاص یافته که صرف اجرای طرحهای اشتغالزا برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) خواهد شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 آذر 1399 بروزرسانی: 21 آذر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1347

به "خبرنگاران اختصاص 30 هزار میلیارد ریال برای اشتغالزایی در خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اختصاص 30 هزار میلیارد ریال برای اشتغالزایی در خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید