خبرنگاران خسارت سیل بهاری در مراوه تپه

به گزارش مجله عکس، گنبدکاووس - خبرنگاران - بارندگی شدید شب گذشته و وقوع سیل در محل زندگی عشایر مستقر در مراوه تپه علاوه بر قطع راه دسترسی روستاهای پالچیقلی گوگلان، آلتی آغاچ و آقلر این شهرستان و وارد آوردن خسارت به بعضی خانه ها، موجب تلف شدن 383 راس دام شد.

خبرنگاران خسارت سیل بهاری در مراوه تپه

بارندگی ها همچنین موجب رانش زمین در روستای آق امام بخش گلیداغ و تخلیه 25 خانه و تخریب چهار دهنه پل بین روستایی و بین محله ای در عرب قاری حاجی و گوندر و قطع برق 4 روستای دیگر شد که گروه های امداد راهداری و برق تا ظهر امروز راه های دسترسی مسدود شده را بازگشایی و برق روستاها را نیز برقرار کردند.

فرماندار مراوه تپه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: این بارندگی مقطعی همراه با تگرگ که به مدت 40 دقیقه و حداکثر 40 میلیمتر در بعضی مناطق بارید، باعث خسارات به 2 هزار و 300 هکتار از زمین های کشاورزی گندم و کلزا در بخش گلیداغ این شهرستان شد.

امانگلدی ضمیر گفت: 25 خانوار آسیب دیده این سیل با همکاری مدیریت بحران فرمانداری، هلال احمر و سایر ادارات در مدرسه آق امام به صورت موقت اسکان داده شدند.

بارش شدید روزهای پایانی سال 97 هم موجب جاری شدن سیل در بعضی مناطق شهری و روستاهای مراوه تپه و وارد شدن خسارت به 769 واحد مسکونی که 562 واحد آن احتیاج به بازسازی مجدد و 207 واحد نیز احتیاج به تعمیر داشت که عملیات نوسازی خانه های تخریب شده ادامه دارد.

شهرستان مرزی مراوه تپه افزون بر 60 هزار نفر جمعیت دارد که در دو نقطه شهری و 56 روستا سکونت دارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 31 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 936

به "خبرنگاران خسارت سیل بهاری در مراوه تپه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خسارت سیل بهاری در مراوه تپه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید