خبرنگاران رضایت مردم سنندج از کیفیت آب شرب بیشتر شده است

به گزارش مجله عکس، سنندج - خبرنگاران - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: براساس بررسی های اجرا شده، تماس شهروندان سنندجی در خصوص کیفیت آب شرب این شهر نسبت به گذشته کاهش یافته و رضایتمندی بیشتر شده است.

خبرنگاران رضایت مردم سنندج از کیفیت آب شرب بیشتر شده است

محمدحسین محمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: آبان پارسال طعم و بوی آب شرب سنندج در شرایط حاد قرار داشت اما امسال بسیار بهتر شده است و کاهش تماس های شهروندان، نشان از ارتقا کیفیت آب این شهر دارد.

وی به تغییر مثبت کیفیت آب شرب سنندج بعد از پمپاژ آب از سد آزاد به سد قشلاق طی یک ماه اخیر اشاره کرد و اضافه نمود: در حال حاضر 2 مترمکعب در ثانیه آب از سد آزاد وارد مخزن سد قشلاق می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان یادآور شد: تا زمانیکه ورودی سد قشلاق بر اثر بارندگی ها به حد نرمال و قابل قبول برسد، انتقال آب از سد آزاد به سد قشلاق ادامه می یابد.

محمدی تاکید کرد: هر چه سطح آب سد قشلاق پایین می آید، طعم و بوی آن هم شدیدتر می شود، بنابراین انتقال آب از سد آزاد به آن، باعث شده است سطح آب قشلاق کمتر افت کند که این کار بطور قطع مانع از شدیدتر شدن طعم و بوی نامطلوب آب می شود.

وی با بیان اینکه اواخر پاییز مشکل کیفیت آب شرب سنندج از لحاظ طعم و بو رفع خواهد شد، اضافه نمود: در حال انتقال فاضلاب روستای سراب قامیش به پایین دست سد قشلاق هستیم و این عملیات در 2 فاز اجرا می شود.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: در فاز اول اجرای این طرح، فاضلاب روستای سراب قامیش از حوزه سد قشلاق خارج، پمپاژ و در رودخانه پایین دست سد رها می شود که 20 میلیارد ریال اعتبار برای آن نیاز است.

محمدی با بیان اینکه این کار نیازمند تاسیس ایستگاه پمپاژ، تامین برق و خط انتقال است، اضافه نمود: در فاز دوم این طرح، فاضلاب روستای سراب قامیش به خط انتقال فاضلاب شهر سنندج متصل می شود.

یکی دو سالی است که شهروندان سنندجی از کیفیت آب شرب این شهر که از سد قشلاق تامین می شود گلایه دارند و این در حالی است که شرکت آب و فاضلاب کردستان بارها ضمن اذعان به تغییر طعم آب به خاطر کاهش حجم آب سد، وجود جلبک و جابجایی لایه های آب، بر سلامت و بهداشتی بودن آن تاکید دارند.

استاندار کردستان پس از پیگیری های زیاد و با هدف بهبود کیفیت آب شرب سنندج، حدود یک ماه پیش، موافقت وزارت نیرو برای انتقال آب از سد آزاد به مخزن سد قشلاق را بدست آورد و این کار عملیاتی شد.

در حال حاضر 383 هزار و 137 مشترک در کردستان از خدمات شرکت آب و فاضلاب بهره مند هستند که 170 هزار مشترک آن مربوط به سنندج است.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 آذر 1399 بروزرسانی: 22 آذر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1350

به "خبرنگاران رضایت مردم سنندج از کیفیت آب شرب بیشتر شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رضایت مردم سنندج از کیفیت آب شرب بیشتر شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید