خبرنگاران معاون هلال احمر گیلان: 167 خانه هلال در استان فعال است

به گزارش مجله عکس، آستارا - خبرنگاران - معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر گیلان گفت: 167 خانه هلال در این استان فعال است و تا سال 1400 تعداد آنها به 500 واحد افزایش خواهد یافت.

خبرنگاران معاون هلال احمر گیلان: 167 خانه هلال در استان فعال است

به گزارش خبرنگار خبرنگاران بهزاد پرستش روز پنجشنبه در نشست با امدادگران و مسئولان خانه های هلال شهرستان های آستارا و تالش در فرمانداری آستارا اضافه کرد: هنگام حوادث طبیعی، مناطق روستایی بیشتر از شهرها در معرض آسیب قرار می گیرند و خانه های هلال نقش ویژه ای در پیشگیری از آسیب ها دارند.

وی اعلام کرد: در خانه های هلال گروه های امداد و داوطلب هلال احمر حضور دارند و امیدواریم در امسال با مشارکت فرمانداری ها، اعتبار خوبی برای تجهیز خانه های هلال تامین گردد.

وی ادامه داد: دهیاری ها در گسترش ارتباطات اجتماعی نقش محوری دارند و از ایجاد خانه های هلال در دهیاری های استان استقبال می کنیم و جذب و ساماندهی اهالی روستا در قالب امور جوانان و داوطلبان هلال احمر مورد توجه شوراها و دهیاران قرار گیرد.

پرستش اضافه کرد: نهادینه شدن آموزش های پیشگیرانه جمعیت هلال احمر برای آمادگی مردم در مقابله با بلایای طبیعی لازم است و باید آموزش ها از مدارس و دانشگاه ها آغاز گردد.

معاون جمعیت هلال احمر گیلان گفت: 90 درصد شهرهای کشور در حاشیه رودخانه ها ایجاد شده و بالا بردن آمادگی مردم و امدادگران برای مقابله با حوادثی نظیر سیل لازم است.

سامان ساسانیان معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار آستارا نیز در این نشست گفت: دوری از شهر، آسیب پذیری، قابل پیش بینی نبودن حوادث و تغییر شرایط اقلیمی از دلایل ایجاد خانه های هلال در روستاهاست.

وی اعلام کرد: هشت روستا در آستارا صاحب خانه هلال است و از ظرفیت مدارس و مساجد برای معرفی وظایف و هدف های خانه های هلال باید به درستی استفاده گردد.

شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت و 62 روستا در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده است.

7105 / ‬ 7124 / ‬ 2007

منبع: ایرنا
انتشار: 14 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 224

به "خبرنگاران معاون هلال احمر گیلان: 167 خانه هلال در استان فعال است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معاون هلال احمر گیلان: 167 خانه هلال در استان فعال است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید