خبرنگاران مناسب سازی ساختمان ها و معابر شهری قزوین در دستور کار قرار گرفته است

به گزارش مجله عکس، قزوین- خبرنگاران- سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین گفت: مناسب سازی ساختمان های عمومی و معابر شهری با هدف رفاه حال معلولان، جانبازان و سالمندان به طور جدی در دستور کار قرار گرفته است.

خبرنگاران مناسب سازی ساختمان ها و معابر شهری قزوین در دستور کار قرار گرفته است

به گزارش خبرنگاران، کیومرث فدائی فر روز یکشنبه با اعلام این خبر اضافه کرد: این اقدام در راستای ارتقای کیفیت ارائه خدمات به شهروندان به خصوص معلولان و افراد کم توان در ساختمان ها و مراکز اداری، واحدهای تجاری، مجتمع های مسکونی و معابر سطح شهر انجام می گردد.

وی گفت: کارشناسان حوزه نظارت بر ساخت و سازهای این معاونت در کوشش هستند تا با بازدیدهای مستمر از پروژه های در حال احداث سطح شهر و معابر شهری، مشاوره های لازم را جهت رفع کردن مسائل احتمالی بر اساس ضوابط و استانداردهای شهرسازی ارائه نمایند.

فدائی فر اضافه کرد: در این راستا از ابتدای امسال تا به امروز توسط کمیته مشترک ایمنی و مناسب سازی فضاها و زیرساخت های شهری این معاونت از پروژه های مجتمع مسکونی شورای حل اختلاف، برج ونوس، پاساژ مسعود، پارکینگ شهید انصاری، کاروانسرای پنبه بازدید به عمل آمده است.

این مسوول توضیح داد: در تمامی بازدیدهای که از ساختمان ها، مراکز اداری، واحدهای تجاری و مجتمع های مسکونی انجام می گردد همه ضوابط معلولان اعم از شرایط آسانسورها، پله های برقی، شیب راه ها جهت عبور ایمن ویلچر، عریض بودن راهروها و مدخل درها، غیر لغزنده بودن سطوح، تابلوهای هشداردهنده، تعبیه پارکینگ های متناسب با پروژه ها و تعبیه پارکینگ معلولان مورد آنالیز قرار می گیرد.

وی همچنین به مناسب سازی معابر شهری اشاره نمود و اضافه کرد: پیاده روسازی در سطح شهر، احداث پارک مخصوص سالمندان و افراد کم توان جسمی و حرکتی در محله پونک، احداث و بهسازی سرویس های بهداشتی مناسب سالمندان و افراد کم توان جسمی و حرکتی در بوستان های سطح شهر در این راستا اجرا شده است.

قزوین دارای سه منطقه شهرداری است.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 خرداد 1400 بروزرسانی: 13 خرداد 1400 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1675

به "خبرنگاران مناسب سازی ساختمان ها و معابر شهری قزوین در دستور کار قرار گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مناسب سازی ساختمان ها و معابر شهری قزوین در دستور کار قرار گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید