درخواست صنعاء از سازمان ملل برای تخلیه محموله نفت کش صافر

به گزارش مجله عکس، وزیر نفت در دولت نجات ملی یمن از سازمان ملل خواست تا بر ائتلاف عربی تحت امر عربستان إعمال فشار کند پیش از وقوع یک فاجعه زیست محیطی، اجازه تخلیه نفت کش فرسوده صافر را بدهد که از آن به عنوان مخزن نفت خام در نزدیکی سواحل الحدیده استفاده می شود.

درخواست صنعاء از سازمان ملل برای تخلیه محموله نفت کش صافر

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری یمنی سبأ، احمد عبدالله دارس، وزیر نفت دولت نجات ملی یمن شرح داد: مخزن شناور صافر که بیش از یک میلیون بشکه نفت خام را حمل می کند، تبدیل به یک بمب ساعتی شده است که محیط زیست را تهدید می کند، چراکه این نفت کش فرسوده شده است.

وی ادامه داد: ائتلاف همچنان مانع از تخلیه مقدار نفت یا انجام تعمیرات برای این مخزن می شود، هرچند که وزارت نفت اقدام به تلاش هایی برای تعمیر این نفت کش کرده است. ائتلاف عربی مانع از ورود تیم فنی می شود که مسئول تعمیر این نفت کش تحت نظارت سازمان ملل است.

وزیر نفت در دولت نجات ملی یمن هشدار داد که این امر هشداری را مبنی بر یک فاجعه زیست محیطی به دلیل نشت نفت به وجود می آورد که به دریای مدیترانه و دریای عرب می رساند.

وی سازمان ملل و ائتلاف عربی را کاملاً مسئول هرگونه فاجعه زیست محیطی در دریای سرخ دانست که این فاجعه به کانال سوئز می رسد و باعث از بین رفتن زندگی آبزیان به دلیل نشت نفت می شود.

طبق گفته وزارت نفت در صنعاء، مخزن شناور صافر یک میلیون و 278 هزار بشکه نفت خام را حمل می کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1032

به "درخواست صنعاء از سازمان ملل برای تخلیه محموله نفت کش صافر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست صنعاء از سازمان ملل برای تخلیه محموله نفت کش صافر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید