در نشست دوحه، درباره بعضی موضوعات توافق هائی صورت گرفت

به گزارش مجله عکس، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آناتولی، رئیس هیئت مذاکره کننده دولت افغانستان با طالبان امروز یکشنبه خاطرنشان کرد که به دنبال سرانجام یافتن نشست افتتاحیه نمایندگان دولت این کشور با نمایندگان گروه طالبان در دوحه قطر، دو طرف در مورد بعضی موضوعات به توافق رسیده اند.

در نشست دوحه، درباره بعضی موضوعات توافق هائی صورت گرفت

همراه ما باشید و با تور قطر ارزان از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

معصوم استانکزی رئیس هیئت مذاکره کننده افغانستان در نشست خبری با عبدالله عبدالله رئیس شورای مصالحه ملی این کشور در هتل شرایتون واقع در شهر دوحه پایتخت قطر بیان کرد: پس از خاتمه نشست افتتاحیه روز گذشته، اولین نشست رسمی میان هیئت نمایندگی دولت (افغانستان) با طالبان برگزار گردید و در آن پیرامون بعضی موضوعات توافق های ابتدایی نیز انجام شده است.

رئیس هیئت مذاکره کننده دولت افغانستان با طالبان با بیان اینکه هدف اصلی ما تأمین نظرات و خواست های مردم کشورمان است، تاکید نمود: امروز نیز دو طرف درباره برنامه های خود تصمیم خواهند گرفت که چه کارهایی باید انجام دهند. کارهای مقدماتی مذاکرات صلح افغانستان شروع شده است.

به گفته وی، کار بر ترتیب دستور کار مذاکرات همچنان ادامه دارد و پس از آن گفتگوهای چهره به چهره شروع خواهد شد.

استانکزی ادامه درگیری در کشورش همزمان با شروع مذاکرات بین الافغانی را غیر قابل قبول دانست و ابراز امیدواری کرد که در ابتدای مذاکرات بر سر آتش بس دایمی توافق صورت گیرد تا گفتگوها بدون مشکل به خاتمه برسد.

لازم به ذکر است نخستین نشست مذاکرات صلح افغانستان دیروز شنبه با حضور هیئتی از مقامات دولت افغانستان و جناح های مختلف این کشور به همراه هیئت نمایندگی گروه طالبان در هتل شرایتون شهر دوحه پایتخت قطر شروع شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1168

به "در نشست دوحه، درباره بعضی موضوعات توافق هائی صورت گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در نشست دوحه، درباره بعضی موضوعات توافق هائی صورت گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید