دیدار روسای جمهور فرانسه و انگلیس با حسن روحانی

به گزارش مجله عکس، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل همزمان با حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان دیدار کردند.

دیدار روسای جمهور فرانسه و انگلیس با حسن روحانی

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش ، به نقل از خبرگزاری فرانسه، کاخ ریاست جمهوری فرانسه (الیزه) بیان کرد امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه بعد از گفت وگو با دونالد ترامپ بار دیگر با حسن روحانی، رئیس جمهور ایران دیدار کرد.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس همزمان با حسن روحانی، رئیس جمهور اسلامی ایران دیدار کردند.

بوریس جانسون که طبق برنامه قرار بود با حسن روحانی دیدار کند، با حضور امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه روبرو شد و دقایقی به صورت 3 جانبه با یکدیگر دیدار کردند.

سران انگلیس و فرانسه در این دیدار خواهان دیدار روحانی با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا شده اند.

رئیس جمهور فرانسه در این دیدار 3 جانبه گفت: چیزی که مهم است این است که اگر ایشان (روحانی) این کشور را بدون دیدار با رئیس جمهور ترامپ ترک کند به منزله فرصتی از دست رفته خواهد بود، چون او به زودی و در چند ماه آینده به اینجا برنخواهد گشت و رئیس جمهور ترامپ هم که به تهران نخواهد رفت. بنابراین، آن ها باید همین حالا دیدار نمایند.

جانسون با این دیدگاه موافقت نموده است. او گفت: با امانوئل موافقم.

پیش از این مکرون در مورد پیشرفت در مساله مربوط به ایران ابراز امیدواری نموده بود.

رئیس جمهور فرانسه شب دوشنبه با رئیس جمهور کشورمان دیدار و رایزنی کرد.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان روز سه شنبه در سازمان ملل متحد به طور جداگانه با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و حسن روحانی، رئیس جمهور ایران دیدار می نماید.

این در حالی است که طرف های اروپایی توافق هسته ای با ایران (برجام)، یعنی انگلیس، فرانسه و آلمان که ادعای کوشش برای حفظ این توافق را دارند، اما در عمل دنباله رو سیاست های ضدایرانی واشنگتن هستند، شب گذشته بیانیه ای مشترک درباره حملات به تاسیسات نفتی آرامکوی عربستان منتشر کردند. اروپایی ها در این بیانیه با تکرار ادعاهای بی اساس دولت آمریکا مدعی شدند: واضح است که ایران مسئول حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی است.

سران سه کشور اروپایی در ادامه بیانیه خود با تکرار ادعای لفظی همیشگی شان مبنی بر حمایت از برجام، بدون اشاره به اینکه تاکنون هیچ کدام از تعهدات برجامی خود اجرا ننموده اند، بار دیگر از ایران خواستند به اجرای کامل تعهدات برجامی خود بازگردد.

این سه کشور در ادامه رویکرد سیاست های آمریکا علیه برجام در بیانیه خود مدعی شدند: زمان آن فرا رسیده که ایران مذاکرات طولانی مدت درباره برنامه هسته ای و موضوعات امنیت منطقه ای که شامل برنامه های موشکی اش می گردد را بپذیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 323

به "دیدار روسای جمهور فرانسه و انگلیس با حسن روحانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار روسای جمهور فرانسه و انگلیس با حسن روحانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید