بازسازی ویلا: راه اندازی مدرسه بازسازی یزد تا 1402 به طول می انجامد

به گزارش مجله عکس، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، راه اندازی مدرسه بازسازی یزد تا 1402 به طول می انجامد.

بازسازی ویلا: راه اندازی مدرسه بازسازی یزد تا 1402 به طول می انجامد

جهت دریافت خدمات بازسازی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

الهه الوندیان در مورد مدرسه بازسازی یزد که چندی پیش تفاهم نامه آن با اداره کل آموزش و پرورش برای اولین بار در کشور منعقد شد، گفت: این مدرسه، مدرسه ای کاملا وابسته به میراث فرهنگی است که در آن کارگران ماهری را در راستای میراث فرهنگی در این مدرسه پرورش خواهیم داد البته در این مدرسه بدنبال تربیت دانشجو و محصل نیستیم، بلکه رویکرد پرروش استادکاران و کارگران ماهر برای حوزه میراث فرهنگی است.

مسئول سابق موزه های استان با بیان اینکه استادکاران و کارگران ما همگی غیربومی از اتباع داخلی و خارجی هستند، توضیح داد: غیرایرانی بودن برای حفظ میراث و آثار ما مثمر ثمر نیست، چرا که نیروی غیربومی علاقه و عشق به وطن و ملیت را به خوبی نیروی بومی ندارد.

وی نسبت به از دست رفتن نیروهای بومی اظهار تاسف کرد و گفت: متاسفانه تا به امروز نیروهای ماهر و متخصص خود در حوزه های متعدد مانند استادکاران نجار، کاشی، خشت زن و متخصص در طراحی سقف های متعدد را از دست داده ایم و ایجاد چنین مدرسه ای رویدادی بسیار مثبت و مطلوب است.

الوندیان هدف از ایجاد این مدرسه را برطرف کردن احتیاجهای میراث فرهنگی یزد دانست و گفت: ما فقط مبحث مورد نظرمان بازسازی نیست و این مدرسه بازسازی باید در دو حوزه آثار تاریخی و فرهنگی و بعلاوه ابنیه بتواند برطرف احتیاج کند.

وی ساز و کارهای ایجاد چنین مدرسه ای را سازکار هنرستان های کار و دانش با رویکرد مهارت محوری دانست و گفت: سال جاری مهر از رشته های تعریف شده در کار و دانش باید استفاده کنیم، چرا که برای هر رشته استاندارد مهارتی خاصی ضروری است که باید نوشته گردد و کد استاندارد دریافت کند و هنوز چنین اتفاقی نیفتاده است.

مسئول بازسازی آثار و امین اموال فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی یزد با بیان اینکه مدرسه بازسازی یزد با استانداردهای مورد نظر به 1402 می رسد، توضیح داد: اگر امروز رشته های مورد نظر آن را بنویسم و مصوب کنیم، باید فرایند ای طولانی را بگذرانیم لذا با توجه به زمانبر بودن این فرایند و مراحل پیچیده اداری آن، این مدرسه در سال 1402 می تواند رشته های مورد نظر را داشته باشد.

الوندیان در مورد جابجایی مدیران در تغییرات دولت و خاتمه این مدرسه بازسازی ابراز نگرانی کرد و گفت: مسئله مهم امروز جابجایی مدیران است که باید ببنیم پس از تغییرات صورت گرفت، این راستا برای تکمیل فرایند مدرسه بازسازی تداوم خواهد داشت یا نه؟

مسئول بازسازی آثار اداره کل میراث فرهنگی اعلام نمود: فرایند شکل گیری مدرسه بازسازی طولانی مدت خواهد بود، اما در حال حاضر ثبت نام در رشته معماری ساختمان و گرایش معماری سنتی برای علاقمندان در حال اجرا است و برای هنرجویان سرفصل هایی را تعریف خواهیم کرد.

الوندیان در خاتمه یادآور شد: این مدرسه فعلا تحت اسم هنرستان مانند هنرستان های وابسته به میراث فرهنگی در مدرسه قدس خیابان فرمانداری یزد در شرف راه اندازی است.

منبع: همگردی
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1818

به "بازسازی ویلا: راه اندازی مدرسه بازسازی یزد تا 1402 به طول می انجامد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی ویلا: راه اندازی مدرسه بازسازی یزد تا 1402 به طول می انجامد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید