روابط روسیه و چین عاملی مشخص کننده در سیاست جهانی است

به گزارش مجله عکس، نخست وزیر روسیه در آستانه سفر چهار روزه به چین تاکید نمود: روابط بین روسیه و چین در عرصه بین المللی، به عامل مهم معین کننده ای در سیاست جهانی تبدیل شده است.

روابط روسیه و چین عاملی مشخص کننده در سیاست جهانی است

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دیمتری مدودف نخست وزیر روسیه در مصاحبه با روزنامه چینی مردم، توضیح داد: روابط چند بعدی بین روسیه و چین، در اوج خود قرار گرفته است. روابط مسکو و پکن به عامل مهمی در سیاست دنیای تبدیل شده است.

وی در ادامه اضافه کرد: اجازه بدهید تاکید کنم که روسیه و چین همکاری راهبردی خود را در امور بین المللی حفظ نموده اند و روابط دوجانبه پکن و مسکو به عام مهمی در سیاست دنیای تبدیل گشته است.

نخست وزیر روسیه گفت: اگر روابط بین سایر کشورها نیز مثل روابط روسیه و چین بود، دنیا امروز مکان بهتری شده بود.

مدودف گفت: مسکو و پکن مخالف جدی فشار علیه حاکمیت کشورها به وسیله راه های مختلف از جمله تحریمهای یکجانبه و استفاده از زور یا معیارهای دوگانه هستند.

چین شریک تجاری مهمی برای روسیه به شمار می رود. در شرایط کنونی، دو کشور در زمینه های مختلفی از جمله انرژی، زیرساخت، بخش اقتصادی و نظامی همکاری می نمایند.

مدودف میخواهد از فردا دوشنبه سفر 4 روزه ای را به چین شروع کند. در جریان این سفر، مدودف در نشست رهبران سازمان همکاری شانگهای شرکت خواهد نمود. وی همچنین با نخست وزیر چین نیز ملاقات و تبادل نظر خواهد نمود.

منبع: تسنیم
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 671

به "روابط روسیه و چین عاملی مشخص کننده در سیاست جهانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روابط روسیه و چین عاملی مشخص کننده در سیاست جهانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید