رژیم غذایی متنوع و صحیح برای دوران کرونایی

به گزارش مجله عکس، در روزهای مبارزه با ویروس کرونا منابع غذایی وجود دارد که به واسطه آن ها می توان به جنگ با این ویروس رفت.

رژیم غذایی متنوع و صحیح برای دوران کرونایی

به گزارش خبرنگار برای تقویت سیستم ایمنی در پاندمی کرونا بطور کلی استفاده از یک رژیم غذایی متنوع و متعادل و سالم توصیه می شود که از همه گروه های غذایی در آن وجود داشته باشد.

استفاده از غلات سبوسدار، میوه ها، سبزیجات، گوشت ها با تاکید بر گوشت سفید و حبوبات و لبنیات تو توصیه می شود.

همچنین حذف نکردن وعده های غذایی در کنار استفاده از وعده غذایی صبحانه و رعایت نظم وعده های غذایی و میان وعده ها می تواند در تقویت سیستم ایمنی تاثیر گذار باشد.

در ایام مبارزه با بیماری کرونا از مصرف غذا های چرب ، سرخ شده، فست فود ها، نوشیدنی های شیرین شده با شکر ، نوشابه ها و آبمیوه های صنعتی که شکر زیاد دارد اجتناب شود.

اسید های چرب ترانس مصرف نشود این اسید های چرب که در روغن های جامد و مارگارین و کیک ها و شیرینی ها وجود دارد به کاهش قدرت سیستم ایمنی می انجامد. لبنیات پر چرب حتی الامکان مصرف نشوند.

در روزهای مبارزه با ویروس کرونا منابع غذایی وجود دارد که به واسطه آن ها می توان به جنگ با این ویروس رفت. استفاده از جوانه ها و غلات سبوسدار، روی و پروتئین، گوشت سفید مرغ و تخم مرغ، حبوبات و استفاده از ماست پروبیوتیک توسط متخصصین توصیه می شود.

هر روز چند وعده میوه باید بخوریم؟

لازم به ذکر است ماهی پخته شده، بذر کتان ، گیاه خرفه ، روغن مایع کنجد ، روغن کلزا، گردو و کنجد از منابع مهم جذب امگا 3 هستند که

استفاده از آن ها خارج از لطف نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 969

به "رژیم غذایی متنوع و صحیح برای دوران کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رژیم غذایی متنوع و صحیح برای دوران کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید