زلنسکی: تا خاتمه راه برای اجرای توافق های مینسک می جنگیم

به گزارش مجله عکس، رئیس جمهوری اوکراین امروز (چهارشنبه) به جنگ تا انتها راه با هدف اجرای توافق های مربوط به حل بحران درگیری های دونباس موسوم به توافق های مینسک متعهد شد و گفت، به چند ماه زمان به منظور رسیدن به یک راه حل دیپلماتیک نیاز دارد.

زلنسکی: تا خاتمه راه برای اجرای توافق های مینسک می جنگیم

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در یک کنفرانس خبری گفت: ما تا آخر برای توافق های مینسک خواهیم جنگید.

زلنسکی گفت: و تحریم ها علیه روسیه نیز مرتبط با فرمت مینسک هستند و شما نیز به خوبی می دانید که نه فقط روسیه خواستار برداشته شدن تحریم ها علیه خود است بلکه بسیاری از کشورهایی اروپایی نیز آن را می خواهند چرا که از دیدگاه من این کشورها نیز از این تحریم ها متحمل ضررهای اقتصادی می شوند.

رئیس جمهوری اوکراین همچنین خاطر نشان کرد، قبلا معتقد بود که یک سال زمان برای آنکه کی یف توافق های مینسک را اجرا کند، کافی است.

او گفت: این فرایند به دلیل شیوع کروناویروس کمی کند شده است، بنابراین من برای خودم به چند ماه زمان به منظور یافتن یک راهکار دیپلماتیک برای خروج از این شرایط مطابق با توافق های مینسک نیاز می بینم.

به گفته زلنسکی، کی یف برای حل بحران دونباس یک طرح B و حتی یک طرح C نیاز دارد اما او ترجیح می دهد مجبور به توسل به این سناریوها نشود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1051

به "زلنسکی: تا خاتمه راه برای اجرای توافق های مینسک می جنگیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زلنسکی: تا خاتمه راه برای اجرای توافق های مینسک می جنگیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید