زنان نماینده در مجلس مسائل مهمی را به سامان رساند

به گزارش مجله عکس، رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسمی که با حضور نمایندگان زن مجلس شورای اسلامی در مجلس برگزار گشت گفت: باید از همکاران زن مجلس تقدیر کرد؛ زیرا با وزانت و با اخلاق کار کردند و پیگیر امور بودند.

زنان نماینده در مجلس مسائل مهمی را به سامان رساند

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری خبرنگاران، رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسمی که با حضور کنندگان زن مجلس شورای اسلامی در مجلس برگزار گشت، پس از استماع گزارش فریده اولادقباد، رئیس فراکسیون زنان مجلس گفت: باید از همکاران زن مجلس تقدیر کرد؛ زیرا با وزانت و با اخلاق کار کردند و پیگیر امور بودند.

وی اضافه کرد: زنان کننده در مجلس دهم با متانت، مسائل مهمی را پیگیری کردند که بعضی همچون کاهش ساعت کاری زنان به حوزه بانوان ارتباط داشت و بعضی در حوزه مسائل عام همچون تصویب قانون برنامه ششم توسعه و قوانین دیگر مانند توسعه روستاها، استاندارد و هوای پاک مجموعاً مسائل مهمی را در کشور به سامان رساند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انصافاً در مجلس دهم قوانینی کارآمد تصویب شد و هنگامی که به صورت تکنیکی و حرفه ای عملکرد آن دیده شود، متوجه می شویم که این قوانین چه وزنی برای حل مسائل مردم دارند که این امر جز با تلاش و همفکری همکاران ما در مجلس میسر نبود.

وی با اشاره به برگزاری بیش از 1400 جلسه نظارتی در کمیسیون های تخصصی مجلس دهم، آن را نصاب بالایی دانست و اضافه کرد: مجلس دهم جلسات غیرعلنی متعددی نیز برای حل مسائل، مسائل و پیچیدگی های کشور همچون حل مشکل مسکن برگزار کرد و راهکارهایی که در آن جلسات ارائه و بررسی می شد، به حال جامعه مؤثر و تلاش های شما همکاران خانم در مجلس بسیار راهگشا بود.

لاریجانی تأکید کرد: مجلس دهم وظیفه خود را به خوبی انجام داد و از همه شما تشکر می کنم که با حضور جدی در مجلس مشارکت بالایی داشتید.

رئیس مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد کنندگان زن بعد از خاتمه دوره دهم مجلس در عرصه های دیگر فعال باشند و از تجربیات خود در مجلس برای خدمات ارزشمند دیگر در کشور استفاده کنند.

بر اساس این گزارش، در ابتدای جلسه، فریده اولاد قباد کننده تهران و رئیس فراکسیون زنان مجلس با اشاره به انتشار دو کتاب عملکرد فراکسیون زنان در حوزه نظارت و عملکرد فراکسیون زنان در حوزه قانون گذاری از لاریجانی به دلیل حمایت از فراکسیون زنان در تصویب لوایح، طرح ها و مطالبات به حق حوزه زنان و خانواده تشکر کرد.

وی با اشاره به نقدها و هجمه های اجرا شده نسبت به مجلس دهم اضافه کرد: انصاف و تقوای سیاسی نسبت به عملکرد مجلس دهم رعایت نشده است.

کننده مردم تهران در مجلس تأکید کرد: تخریب عملکرد قوه ای که در رأس امور قرار گرفته است، باعث هدف دریافت اعتماد مردم و ایجاد فاصله بین مردم و حاکمیت می شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: در مجلس دهم لوایح و طرح های خوبی همچون طرح تشدید مجازات اسیدپاشی، اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان غیر ایرانی به سرانجام رسید و در حوزه نظارت نیز باید از تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان، بانک سرمایه و اعمال ماده 236 آئین نامه داخلی در خصوص شرایط مدارس خارج از کشور نام برد.

رئیس فراکسیون زنان مجلس همچنین گزارش های متعدد دیوان محاسبات در خصوص حسابرسی ملی و استانی و گزارش تفریغ بودجه 97 را از اهم عملکردها و اقدامات ارزشمند مجلس دهم دانست.

4129/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 17 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1033

به "زنان نماینده در مجلس مسائل مهمی را به سامان رساند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنان نماینده در مجلس مسائل مهمی را به سامان رساند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید