شرایط معاملات فروش تعهدی در بازار سرمایه

به گزارش مجله عکس، مدیرعامل بورس تهران در مورد راه اندازی فروش معاملات فروش تعهدی گفت: این معاملات محدود و تنها در پنج نماد در بورس تهران آغاز می گردد و مکانیسم های کنترلی پیش بینی شده و بر این اساس در حد 0.5 درصد نسبت به آخرین قیمت، امکان فروش تعهدی وجود دارد.

شرایط معاملات فروش تعهدی در بازار سرمایه

جهت دریافت مشاوره خدمات هزینه طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

علی صحرایی اضافه نمود: همچنین اگر شاخص (کل و هم وزن) بیش از یک و نیم درصد افت داشته باشند این عملیات متوقف می گردد، همچنین سهامداران عمده شرکت ها در نمادی که سهامدار عمده هستند اجازه فروش تعهدی را نخواهند داشت.

برنامه عرضه های اولیه

مدیرعامل بورس تهران گفت: به زودی عرضه اولیه شرکت پدیده شیمی قرن را در بورس تهران شاهدیم که شرکت نسبتاً بزرگی بوده و 10 درصد آن چهارشنبه آینده به بازار تخصیص داده می گردد.

مدیرعامل بورس تهران در مورد درخواست فعالان بازار برای تخصیص درصد بیشتری در عرضه های اولیه با توجه به افزایش کدهای معاملاتی نیز گفت: در بورس تهران این رخ داده و این برای شرکت های کوچک 20 درصد آنها در عرضه اولیه دو بازار و 2 درصد مازاد بر عرضه عمومی به صندوق ها تخصیص داده می گردد.

وی در پاسخ به اینکه به جز شرکت پدیده شیمی قرن چه شرکت های دیگری در نوبت عرضه اولیه هستند، نیز گفت: شرکت سرمایه گذاری کوثر که به محض آماده شدن و واجد شرایط شدن با توجه به تأکیدات وزیر اقتصاد مبنی بر شفافیت و دقت در ورود شرکت ها به بازار، عرضه اولیه خواهد شد.

مدیرعامل بورس تهران در مورد شستا نیز گفت: این شرکت نیز مشروط پذیرفته شده و در حال طی کردن مراحل باقی مانده برای اخذ مجوز نهایی و عرضه اولیه است.

چشم انداز بازار سرمایه

مدیرعامل بورس تهران در پاسخ به سؤالی در مورد چشم انداز بازار با بیان اینکه شرایط بورس به مؤلفه های زیادی بستگی دارد، ادامه داد: نوسانات نرخ کامودیتی ها در دنیا و رشد اقتصاد دنیای از جمله این عوامل هستند ولی مردم در شرایط کنونی به درستی بورس را به عنوان بهترین گزینه برای سرمایه گذاری برگزیده اند، چون در دیگر بازارها به سبب بعضی محدودیت ها، نقد شوندگی پایین و عدم شفافیت، سرمایه گذاری به صرفه نیست.

صحرائی اضافه نمود: در اقتصاد کشور، بورس شفاف ترین بخش اقتصاد است و با توجه به زیرساخت های الکترونیکی که طی ده سال اخیر ایجاد شده، امکان دسترسی آنلاین مردم به اطلاعات و معاملات فراهم آمده است.

عدالت در عرضه های اولیه

وی با بیان اینکه اولویت برای فردی در بازار سرمایه قائل نیستیم و شخصی که امروز کد معاملاتی گرفته با فردی که سی سال در بازار فعالیت داشته تفاوتی ندارد، گفت: طعم این عدالت را مردم در عرضه های اولیه نیز می چشند که همه از شرایط یکسانی برخوردارند و مجموعه این عوامل بازار را برای مردم جذاب نموده است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 22 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 745

به "شرایط معاملات فروش تعهدی در بازار سرمایه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط معاملات فروش تعهدی در بازار سرمایه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید