ظریف راهی دوحه شد

به گزارش مجله عکس، وزیر امور خارجه ایران به منظور شرکت در شانزدهمین نشست وزرای خارجه عضو گفت وگوی همکاری آسیا راهی قطر شد.

ظریف راهی دوحه شد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دقایقی پیش به منظور شرکت در نشست گفت وگوی همکاری آسیا (ACD)، تهران را به مقصد دوحه قطر ترک کرد.

شانزدهمین نشست شورای وزیران خارجه گفت وگوی همکاری آسیا از امروز به مدت سه روز در دوحه قطر برگزار می گردد.

ایده تشکیل گفت وگوی همکاری آسیا برای اولین بار توسط نخست وزیر تایلند در سی و چهارمین نشست وزرای امور خارجه کشورهای آ.سه.آن در سال 2001 مطرح و مورد بحث نهاده شد.

اولین اجلاس وزرای امور خارجه ACD در سال 2002 با حضور نمایندگان 18 کشور عضو در تایلند برگزار گردید و وزرای امور خارجه کشورهای شرکت کننده در این اجلاس، حمایت خود را از تشکیل و تداوم کار مجمع مذکور اعلام نمودند.

در حال حاضر 34 کشور عضو این مجمع هستند.

پانزدهمین نشست آن ژانویه 2017 در ابوظبی و چهاردهمین نشست وزرای خارجه مجمع گفت وگوی همکاری آسیا اسفند 1394 در بانکوک پایتخت تایلند برگزار گردید.

به گزارش فارس، وزیر خارجه ایران سه شنبه سوم اردیبهشت به منظور نشست روز بین المللی چندجانبه گرایی و دیپلماسی برای صلح در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرد و ضمن شرکت در این نشست و همچنین شرکت در نشست انجمن آسیایی در نیویورک، با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل، ماریا فرناندا اسپینوزا رئیس مجمع عمومی، خورخه آرئاسا وزیر خارجه ونزوئلا و همچنین وزیر خارجه فنلاند دیدار و گفت وگو کرد و پس از خاتمه این سفر راهی تهران شد.

او در خاتمه سفرش از سفر به دو کشور منطقه و همچنین روسیه اطلاع داد و اعلام نمود که سفر به کره شمالی نیز در برنامه سفرهایش واقع شده است.(اینجا بخوانید)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 184

به "ظریف راهی دوحه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف راهی دوحه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید