فارس من، ادغام دانشگاه های صنعتی کار مطلوبی نیست

به گزارش مجله عکس، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در جهان و کشورهای توسعه یافته و صنعتی چیزی تحت عنوان ادغام دانشگاه های صنعتی وجود ندارد که منجر به گستره بسیار آن گردد به گونه ای که برنامه ریزی، کنترل و نظارت رقابت و حق انتخاب را زایل کند.

فارس من، ادغام دانشگاه های صنعتی کار مطلوبی نیست

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل زیر 18 سال کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، سامانه فارس من سامانه ای است که مخاطبان خبرنگاران می توانند به وسیله آن مسائل خود در تمام حوزه ها را مطرح نمایند تا خبرنگاران خبرنگاران این مسائل را پیگیری نموده و پاسخ آن را از مسؤولان دریافت نمایند.

مخاطبان خبرنگاران موضوع دانشگاه های صنعتی در بعضی استان ها را تجمیع کنید را مطرح نموده و تاکید کردند که در بعضی از استان ها مانند شهر تهران تعدد زیاد دانشگاه های صنعتی وجود دارد در صورتی که تجمیع این دانشگاه ها باعث هم افزایی شده و از امکانات وسیع تر دانشجویان استفاده می نمایند و رتبه دنیای دانشگاه تجمیع شده هم بسیار بالاتر می رود مثلا تجمیع امیرکبیر و شریف باهم و خواجه نصیر و علم و صنعت باهم.

این مخاطبان در ارتباط با سامانه فارس من خواهان گفت وگو با مسؤولان شدند که خبرنگاران خبرگزاری برحسب وفای به عهد این موضوع را پیگیری کردند.

محمد رضا نجفی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران با بیان اینکه در کلیت و حالت فراگیر این موضوعی نیست که بتوان بدون آنالیز هزینه و فایده آن تصمیمی عمومی، جامع و عاقبت اندیشانه گرفت، گفت: هر کدام از این مراکز دانشگاهی مانند پلی تکنیک، شریف و غیره چندین دهه پیشینه و قدمت دارند، برندهای ملی و شناخته شده بین المللی کشور هستند، هویت بخش و مهد تربیت و آموزش ده ها هزار نفر از نخبگان کشور هستند و تجارب و سرمایه های بی نظیری را در خود خلق و تجمیع نموده اند، حفظ و توسعه این سرمایه ها باید وجهه همت همه باشد.

وی اضافه کرد: وجود این دانشگاه های صنعتی با رویکرد و مزایای متفاوتی که دارند به نوعی موجب ایجاد رقابت سالم و مولد و همچنین وجود ابزار سنجش، مقایسه ای و انتخاب می شوند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در دنیا و کشورهای توسعه یافته و صنعتی چیزی تحت عنوان ادغام دانشگاه های صنعتی وجود ندارد که منجر به گستره بسیار آن گردد به گونه ای که برنامه ریزی، مدیریت، کنترل و نظارت رقابت و حق انتخاب را زایل کند.

وی اضافه کرد: به نظر من ادغام دانشگاه های صنعتی با یک دیگر کار مطلوبی به نظر نمی رسد، مراکز آموزشی باید رقابتی باشند تا برای ارتقاء سطوح عملکردی، جذب دانشجویان و سهم بیشتر از فراوری علم و تکنولوژی در کشور یا حتی دنیا پویایی و تحرک بیشتری شکل بگیرد، این رقابت باعث می گردد دانشجویان نیز برای امکان ورود به تناسب امکانات خود گزینه و انگیزه رو به تزایدی یابند.

نجفی گفت: دانشگاه های صنعتی کشور با ده ها هزار دانش آموخته و در حال تحصیل، بخشی از هویت فارغ التحصیلان را شکل می دهند. دانشگاه ها فضا و اتمسفر سیاسی، فرهنگی و اجتماعی خود را دارد و این نیز زمینه مهمی برای انتخاب دانشجویان است.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 847

به "فارس من، ادغام دانشگاه های صنعتی کار مطلوبی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، ادغام دانشگاه های صنعتی کار مطلوبی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید