فارس من، عقب افتادگی دانشجوها در نیم سال جاری جبران می شود، اصلاح تقویم آموزشی نیم سال کرونایی

به گزارش مجله عکس، با مجوز وزارت علوم ترم تحصیلی جاری می تواند چند هفته تمدید شود و بر این اساس دانشگاه ها با اصلاح تقویم آموزشی، ترم را به مدت 2 تا 3 هفته تمدید کرده اند.

فارس من، عقب افتادگی دانشجوها در نیم سال جاری جبران می شود، اصلاح تقویم آموزشی نیم سال کرونایی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، برخی کاربران فارس من با ثبت سوژه در این سامانه خواسته اند که شرایط تحصیلی دانشجویان را تعیین تکلیف کنید و در بیان این سوژه نوشته اند که با توجه به ادامه دار شدن ویروس کرونا و برگزاری کلاس ها به صورت مجازی و آنلاین، دانشجویان دانشگاه های مختلف با مسائل زیادی از جمله نبود سیستم در خانه، عدم دسترسی به اینترنت و گاها اینترنت کم سرعت و عدم فهم مطالب درسی تخصصی رو به رو هستند از مسوولان وزرات علوم درخواست داریم، بعد از بازگشایی دانشگاه ها به تقویم آموزشی اضافه کنند، تا در تابستان جبرانی عقب افتادگی ترم تحصیلی بهمن را داشته باشیم.

خبرنگار درخواست این دانشجوها برای اضافه شدن تقویم آموزشی دانشگاه ها در تابستان برای جبرانی عقب افتادگی ترم تحصیلی بهمن را پیگیری کرده است.

مجوز وزارت علوم درباره تغییر تقویم آموزشی دانشگاه ها تا تابستان

وزارت علوم در توصیه نامه ای 20 بندی به دانشگاه ها، از آنها خواسته که با توجه به محدودیت های متصور در پوشش کامل امکانات آموزشی و دانشجویی و فرهنگی همه دانشگاه ها در صورت انبساط زمانی نیم سال جاری تا فصل تابستان و ضرورت برگزاری بازه تابستانی مستقل از نیم سال جاری، دانشگاه ها باید زمان بندی نیم سال جاری را با لحاظ دروس عملی و کارورزی به نحوی مدیریت کنند که اولاً بازه تابستانی آموزش به ویژه برای دانشجویانی که با احتساب آن بازه، فارغ التحصیل می شوند لطمه نبیند و ثانیاً با تداخل برنامه نیم سال با بازه تابستان، کیفیت آموزش دانشجویان در دروس نیم سال جاری با آسیب یا اختلال روبرو نشود.

حتی وزارت علوم درباره شرایط برگزاری امتحانات خاتمه ترم به صورت حضوری هم به دانشگاه ها تاکید کرده که اگر شرایط مساعد بود، برگزاری آزمون حضوری بر اساس تقویم نیمسال جاری یا با تمدید زمان خاتمه نیمسال تحصیلی در اولویت است و اجازه داده تا زمانی که دانشجو احساس می کند آموزش کامل نشده برگزاری کلاس را ادامه دهد.

ترم می تواند حتی تا 4 هفته تمدید شود

علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزیر علوم که از ابتدای تعطیلی دانشگاه ها اعلام کرده بود اگر شرایط تغییر نیابد و آن گونه که باید مردم رعایت نکنند و ویروس کنترل نشود و تعطیلی ها ادامه یابد، احتمال تمدید ترم هم وجود دارد، اکنون درباره اجازه دانشگاه ها به تمدید یا تعویق نیم سال تحصیلی به خبرنگار گفت: خاتمه ترم می تواند 2 هفته و حتی تا 4 هفته تمدید شود و این موضوع بسته به اختیار دانشگاه است و در این زمینه با توجه به شرایط دانشگاه ها، دست مدیریت دانشگاه را باز گذاشته ایم.

تقویم آموزشی نیم سال کرونایی اصلاح شد

برنامه حضوری آموزش در دانشگاه ها در طول همین نیمسال تا هفته نخست تیرماه 1399 بوده است اما اغلب دانشگاه ها این نیم سال را به مدت 2 تا 3 هفته تمدید کرده اند.

برای مثال در پیگیری خبرنگار از آخرین تصمیم ها برای افزایش نیم سال جاری در دانشگاه های بزرگ کشور، دانشگاه شریف از اصلاح تقویم آموزشی دانشگاه خبر داد و بیان نمود: با اصلاح تقویم آموزشی دانشگاه در ادامه ترم جاری، برگزاری کلاس ها دو هفته در خرداد ماه افزایش یافته و به تبع آن، بازه امتحانات خاتمه ترم به 7 تا 26 تیر 99 تغییر کرده است.

فتوحی رئیس دانشگاه صنعتی شریف درباره تغییرات تقویم آموزشی دانشگاه به خبرنگار، گفت: زمان خاتمه کلاس ها اول خردادماه تعیین شده و برنامه امتحانات هم تغییراتی کرده است و امتحانات از 7 تا 26 تیر برگزار می شود که قبلا امتحانات در 2 هفته برگزار می شد که اکنون به 3 هفته افزایش پیدا کرده است.

عدم تغییر تقویم آموزشی در دانشگاه هایی که از برنامه آموزش مجازی عقب نیستند

محمد نیلی احمد آبادی رئیس دانشگاه تهران نیز در این باره به خبرنگار، گفت: با توجه به اینکه کلاس های مجازی از همان روزهای اول تعطیلی یعنی 3 اسفند 98 در دانشگاه تهران آغاز شده اند و علاوه بر این در تعطیلات نوروز هم کلاس های آموزشی جبرانی برای جبران برخی عقب افتادگی های دروس برگزار گشت در نتیجه نیم سال تحصیلی جاری در این دانشگاه خیلی طولانی تر نخواهد شد. همچنین پس از خاتمه آموزش های نظری، آموزش های عملی به صورت فشرده ارائه خواهند شد که پیش بینی می کنیم تقریباً نیمه خرداد امکان ارائه فشرده آموزش های عملی فراهم شود. بنابراین قرار است افزایش مدت نیم سال تحصیلی جاری برای دروس عملی اطلاع رسانی شود.

ویدئوی زیر را ببینید:

خاتمهی پیام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1023

به "فارس من، عقب افتادگی دانشجوها در نیم سال جاری جبران می شود، اصلاح تقویم آموزشی نیم سال کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، عقب افتادگی دانشجوها در نیم سال جاری جبران می شود، اصلاح تقویم آموزشی نیم سال کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید