فراهم سازی مقدمات برگزاری انتخابات پارلمانی در ارمنستان

به گزارش مجله عکس، در حالی که مجلس ارمنستان به لغو شرایط نظامی اعلام شده در جریان درگیری های نظامی قره باغ رأی داد، سرکیسیان و پاشینیان باردیگر درباره برگزاری انتخابات پیش از موعد مجلسی در این کشور گفت وگو کردند.

فراهم سازی مقدمات برگزاری انتخابات پارلمانی در ارمنستان

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، مجلس جمهوری ارمنستان امروز، چهارشنبه، در جریان نشستی علنی که بطور مستقیم از شبکه های تلویزیونی این کشور پخش می شد، به پیش نویس قانون لغو شرایط نظامی در ارمنستان که در اواخر ماه سپتامبر سال 2020 (مهر ماه گذشته) و به خاطر درگیری های نظامی در منطقه قره باغ اعلام شده بود، رأی مثبت داد.

118 نماینده مجلس ارمنستان از لغو قانون حکومت نظامی حمایت نموده و بدین ترتیب، این مسئله مورد تصویب نهاده شد.

در خبر دیگری از ارمنستان، آرمن سارکیسیان رئیس جمهور و نیکول پاشینیان نخست وزیر این کشور عصر دیروز (سه شنبه) بار دیگر با یکدیگر ملاقات نموده و مسائل مربوط به نحوه برگزاری انتخابات پیش از موعد مجلسی در ارمنستان را مورد آنالیز قرار دادند.

طبق اطلاعات دفتر ریاست جمهوری ارمنستان، هر دو طرف بر اهمیت اقدامات ضروری برای سازمان دهی انتخاباتی آزاد و عادلانه و مطابق با قانون اساسی این کشور تأکید کردند.

لازم به یادآوری است که زمان برگزاری انتخابات پیش از موعد مجلسی در ارمنستان، 20 ژوئن سال 2021 (30 خرداد ماه) معین شده است و مقرر شده که پاشینیان، تا روشن شدن نتیجه این انتخابات همچنان در سمت نخست وزیری باقی بماند.

بر اساس قانون اساسی ارمنستان، انتخابات پیش از موعد مجلسی باید بعد از گذشت 30 روز از انحلال مجلس ملی (مجلس) این کشور برگزار گردد.

این در حالی است که جبهه متحد مخالفان ارمنستان، تحت عنوان جنبش برای نجات میهن روز سه شنبه تصمیم گرفت که به مسدود کردن بلوار منتهی به ساختمان مجلس این کشور در مرکز شهر ایروان سرانجام داده و تجمع خود را در خیابان موازی آن ادامه دهد. علاوه بر این، این جبهه در حال آماده کردن خود برای موج تازه ای از اقدامات سیاسی اعتراض آمیز در جریان مبارزات انتخابات پیش از موعد مجلسی در ارمنستان است. آنها همچنان خواهان برکناری نیکول پاشینیان از سمت نخست وزیری این کشور هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 فروردین 1400 بروزرسانی: 17 فروردین 1400 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1575

به "فراهم سازی مقدمات برگزاری انتخابات پارلمانی در ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراهم سازی مقدمات برگزاری انتخابات پارلمانی در ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید