فیسبوک، آمازون، یوتیوب، نتفلیکس و دیگر سرویس های استریم فیلم کیفیت ویدیوهای خود را به خاطر شیوع کرونا کاهش دادند

به گزارش مجله عکس، در اوایل این هفته، غالب سرویس های استریم ویدیو و اشتراک فیلم، اقدام به کاهش کیفیت ویدیوهای خود کردند.

فیسبوک، آمازون، یوتیوب، نتفلیکس و دیگر سرویس های استریم فیلم کیفیت ویدیوهای خود را به خاطر شیوع کرونا کاهش دادند

فیسبوک، آمازون پریم، نتفلیکس، یوتیوب، آلفابت، دیزنی و چندین سرویس دیگر به خاطر شیوع کرونا و در خانه ماندن مردم که در نتیجه افزایش ترافیک اینترنت را در برداشته است؛ کیفیت ویدیوهایی خود را پایین آوردند تا پهنای باند بیشتری آزاد شود.

فیسبوک کیفیت پخش ویدیوهای خود روی هر دو پلتفرم شبکه اجتماعی فیسبوک و اینستاگرام را در اروپا کاهش داده است. سخنگوی فیسبوک می گوید به طور موقت نرخ بیت ها (bit rates) را برای ویدیوهای این دو پلتفرم کاهش می دهند.

اتحادیه اروپا از فیسبوک خواسته بود به دلیل شیوع کرونا مقداری از پهنای باند شبکه اینترنت را آزاد کند تا دانش آموزان و دانش جویان بتوانند در خانه آموزش های راه دور خود را دنبال کنند. به علاوه، بسیاری از کارمندان هم در خانه مشغول دورکاری هستند و همه این اتفاقات باعث شده ترافیک اینترنت به شدت افزایش پیدا کند و رکوردهای جدیدی از مصرف اینترنت ثبت شود.

تیری برتون، رئیس اتحادیه اروپا به طور رسمی از همه سرویس های استریم ویدیو درخواست کرده است پهنای باند اینترنت را برای مصارف بهداشتی و مراقبتی بیماران، یادگیری از راه دور هزاران کودک و دورکاری مردم آزاد کنند.

همکاری کامل پلتفرم های استریم ویدیو با اتحادیه اروپا

نتفلیکس سرویس استریم ویدیو دیگری است که اتحادیه اروپا از آن خواسته کیفیت ویدیوهای خود را از HD به کیفیت استاندارد کاهش دهد. نتفلیکس به این درخواست، پاسخ مثبتی داده است و به طور رسمی اعلام کرده برای 30 روز بیت ریت را کاهش می دهد. این حرکت نتفلیکس باعث کاهش 30 درصدی انتقال اطلاعات و آزاد شدن پهنای باند اینترنت می شود.

یوتیوب هم اعلام کرده در مذاکرات خود با اپراتورهای انگلیسی مانند Ofcom و اپراتورهای اتحادیه اروپا به توافق رسیده تا ویدیوها را با استاندارد Standard Definition رندر و نمایش دهند. یوتیوب پیش بینی کرده در ایالات متحده هم این توافق اجرا شود. آمازون پریم هم از دیگر سرویس هایی است که اقدام به کاهش بیت ریت ویدیوهای خود کرده است.

گزارش های سایت های مختلف ارزیابی سرعت اینترنت نشان می دهد در هفته اخیر، سرعت اینترنت در قاره اروپا به طور محسوسی کاهش پیدا کرده است. سایت Speedtest اخیرا در گزارشی بیان نمود Covid-19 تاثیر خود را روی اینترنت گذاشته و میانگین سرعت بسیاری از سرویس دهنده های اینترنت پایین تر از حد معمول آن ها در روزهای پیش از شیوع کرونا است.

البته، بسیاری از اپراتورهای مخابراتی اروپا اعلام کردند تا کنون پیروز شدند افزایش ترافیک اینترنت را تحمل و هدایت کنند ولی بسیاری از مردم در کشورهای اروپایی می ترسند اینترنت قطع شود.

ترافیک اینترنت در بسیاری از کشورهای مبتلا به ویروس کرونا شرایط بحرانی پیدا کرده است. در ایران ترافیک اینترنت بیش از 100 درصد افزایش یافته است و وزارت ارتباطات مجبور به افزایش ظرفیت پهنای باند بین الملل شدند.

منبع: + و +

منبع: یک پزشک
انتشار: 22 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 915

به "فیسبوک، آمازون، یوتیوب، نتفلیکس و دیگر سرویس های استریم فیلم کیفیت ویدیوهای خود را به خاطر شیوع کرونا کاهش دادند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیسبوک، آمازون، یوتیوب، نتفلیکس و دیگر سرویس های استریم فیلم کیفیت ویدیوهای خود را به خاطر شیوع کرونا کاهش دادند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید