لندن از واشنگتن خواست مصونیت همسر فراری دیپلمات آمریکایی را لغو کند

به گزارش مجله عکس، سخنگوی نخست وزیر انگلیس به دولت آمریکا توصیه کرد با لغو مصونیت همسر دیپلمات آمریکایی که در یک حادثه رانندگی یک جوان انگلیسی را کشته و به آمریکا فرار نموده، اجازه دهد این زن محاکمه گردد.

لندن از واشنگتن خواست مصونیت همسر فراری دیپلمات آمریکایی را لغو کند

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس ارزان همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دولت انگلیس روز دوشنبه به آمریکا توصیه کرد اجازه دهد همسر یک دیپلمات آمریکایی که یک سانحه رانندگی یک جوان انگلیسی را کشته، محاکمه گردد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، سخنگوی بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در این مورد گفت: جزئیات این پرونده بسیار نگران کننده است و وزیر خارجه در این مورد به سفیر ایالات متحده گفت وگو نموده است.

وی اضافه کرد: باید اجازه داد روند دادرسی اجرا گردد. به ایالات متحده توصیه می کنیم در تصمیم خود تجدید نظر کند.

دو ماه پیش رسانه های انگلیسی گزارش دادند که در نزدیکی روستای کراتن در شمال غرب لندن یک سانحه رانندگی به مرگ جوانی 19 ساله به نام هری دان منجر شده است.

رسانه های انگلیسی در توضیح آن حادثه نوشتند که تصادف در نزدیکی یک پایگاه هوایی میزبان نیروهای آمریکایی اتفاق افتاده است. دان در حالی که سوار بر موتور سیکلت در جهت قانونی در حال حرکت بوده، ناگهان با خودرویی روبرو می گردد که با سرعت زیاد بر خلاف جهت قانونی، به سمت وی می آمده است. خودرو به او برخورد می نماید و این جوان انگلیسی ساعتی بعد به دلیل شدت جراحات وارده، در بیمارستان جان خود را از دست می دهد.

اکنون روشن شده که راننده متخلف، همسر یک دیپلمات آمریکایی است. آنچه موجب تنش در روابط لندن و واشنگتن شده، سوء استفاده طرف آمریکایی از مصونیت دیپلماتیک و فرار بی سر و صدای این زن به آمریکاست.

به نوشته روزنامه دیلی میل، با وجود درخواست رسمی پلیس انگلیس، وزارت خارجه آمریکا نه تنها از لغو مصونیت این زن خودداری نموده، بلکه بر خلاف وعده اولیه، وی را به آمریکا بازگردانده است. (جزئیات بیشتر)

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 366

به "لندن از واشنگتن خواست مصونیت همسر فراری دیپلمات آمریکایی را لغو کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لندن از واشنگتن خواست مصونیت همسر فراری دیپلمات آمریکایی را لغو کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید