مذاکره وزرای خارجه آمریکا و کانادا درباره تحریم های ایران

به گزارش مجله عکس، وزارت خارجه آمریکا از گفتگوی تلفنی وزیر خارجه ایالات متحده با همتای کانادایی اش درباره تنش دیپلماتیک بین ریاض و اتاوا و همچنین تحریم های ایران خبر داده است.

مذاکره وزرای خارجه آمریکا و کانادا درباره تحریم های ایران

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، هدر نوئرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: مایک پامپئو وزیر خارجه ایالات متحده در مصاحبهی تلفنی با کریستیا فریلند وزیر خارجه کانادا درباره تنش دیپلماتیک اخیر بین ریاض و اتاوا و تحریم های آمریکا علیه ایران رایزنی نموده اند.

بر اساس این گزارش، روابط کانادا و عربستان سعودی هفته گذشته زمانی متشنج شد که وزارت خارجه کانادا از ریاض خواست تا فعالان حقوق بشر را سریعا آزاد کند. عربستان نیز این درخواست کانادا را دخالت در امور داخلی اش ارزیابی نموده است.

دوشنبه گذشته عربستان سعودی سفیر خود در کانادا را فراخوانده است و به سفیر کانادا نیز 24 ساعت فرصت داد تا خاک این کشور را ترک نماید. عربستان سعودی همچنین مبادلات تجاری با کانادا را به حالت تعلیق درآورده است.

نوئرت اضافه کرد: مایک پامپئو وزیر خارجه ایالات متحده با کریستیا فریلند وزیر خارجه کانادا مصاحبه نموده است. آنها درباره مناقشه دیپلماتیک بین عربستان سعودی و کانادا بر سر درخواست کانادا برای آزادی فعالان حقوق بشر رایزنی نموده اند. آنها همچنین درباره ایران و اوکراین نیز مذاکره نموده اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 14 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 317

به "مذاکره وزرای خارجه آمریکا و کانادا درباره تحریم های ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکره وزرای خارجه آمریکا و کانادا درباره تحریم های ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید