مسابقه چاپ بافت های انسانی برگزار می گردد

به گزارش مجله عکس، به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، مرکز راهبردی فناوری های همگرا پس از اجرای رویداد توسعه بافت و چالش جوهرهای زیستی، اقدام به برگزاری مسابقه چاپ بافت های انسانی با رویکرد توسعه محصول تجاری نموده است.

مسابقه چاپ بافت های انسانی برگزار می گردد

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

طراحی و توسعه بافت های مناسب به منظور جایگزینی بافت های آسیب دیده از جمله موضوعات نوظهور و جذاب در حوزه مهندسی بافت است که توجه متخصصان این امر را به خود جلب نموده است. احتیاج بالای جامعه پزشکی به بافت و ارگان و همچنین تعداد بسیار پایین افراد اهدانماینده عضو در مقایسه با میزان تقاضا از جمله دلایل اهمیت این حوزه تحقیقاتی است. یکی از جدیدترین روش ها در این حوزه، استفاده از چاپگرهای زیستی به منظور چاپ بافت انسانی است.

مسابقه چاپ بافت های زیستی یکی از بسترهای رقابتی موجود برای علاقه مندان است تا با تشکیل گروه های تحقیقاتی خود نسبت به تجاری سازی محصولات خود در این حوزه اقدام نمایند. تیم هایی که پیروز به اجرای آزمون های in vitro و in vivo و اخذ نتایج پیروز آمیز شوند، در کنار دریافت حمایت های مادی و معنوی مرکز راهبردی فناوری های همگرا به سرمایه گذاران بالقوه معرفی خواهند شد و راستا توسعه محصول خود را با جذب سرمایه مطلوب ادامه خواهند داد.

گروه های شرکت نماینده ای که در مسابقه ثبت نام نموده اند بعد از پذیرش باید نمونه اولیه خود را تحویل دهند. این نمونه در حضور ناظر مسابقه در محل شرکت نماینده توسط گروه پیشنهاددهنده چاپ شده و تحویل ناظر می گردد. هزینه تهیه جوهر و چاپ نمونه اولیه بر عهده گروه شرکت نماینده است.

بعد چاپ نمونه اولیه و در صورت قابل قبول بودن توانمندی چاپ گروه شرکت نماینده و نتایج آزمون هایی که بر نمونه اولیه انجام می گردد، گروه وارد مرحله انجام آزمون های in vtiro می گردد.

گروه هایی که وارد مرحله in vitro می گردد، گرنت تهیه جوهر در اختیار آنها قرار داده می گردد. انجام چاپ نمونه های مرحله in vitro بر عهده شرکت نماینده است و ناظر در محل شرکت نماینده نمونه مورد نظر را بعد از چاپ توسط گروه شرکت نماینده تحویل می گیرد و نمونه ها را برای انجام آزمون های in vitro ارسال می نماید. هزینه انجام آزمون های in vitro بر عهده برگزارنماینده مسابقه است. شایان ذکر است آزمون ها در آزمایشگاه های همکار وزارت بهداشت انجام می گردد.

بعد از پذیرفته شدن گروه ها برای ورود به مرحله آزمون ها in vivo، به گروه گرنت تهیه جوهر تخصیص داده می گردد. در این مرحله نیز ناظر در محل شرکت نماینده نمونه مورد نظر را بعد از چاپ توسط گروه شرکت نماینده تحویل می گیرد و نمونه ها را برای انجام آزمون های in vivo ارسال می نماید. در این مرحله نیز آزمون ها توسط آزمایشگاه همکار وزارت بهداشت انجام می گردد.

علاقمندان تنها تا انتها 30 دی ماه 1398 فرصت دارند تا نسبت به تکمیل فرم ثبت نام و شرکت در این مسابقه اقدام نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 663

به "مسابقه چاپ بافت های انسانی برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسابقه چاپ بافت های انسانی برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید