معرفی شمال ایران به مردم عمان ، مذاکره برای جذب گردشگر سلامت

به گزارش مجله عکس، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سفر به عمان از مذاکره برای جذب گردشگر سلامت از این کشور اطلاع داد.

معرفی شمال ایران به مردم عمان ، مذاکره برای جذب گردشگر سلامت

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید.

خبرنگاران - علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در دومین نشست تجاری فعالان بخش های خصوصی گردشگری ایران و عمان در هتل شرایتون مسقط و به میزبانی بخش خصوصی ایران برگزار گردید، گفت: امیدوارم این سفر زمینه رونق صنعت گردشگری دو کشور گردد. راه های توسعه گردشگری دو کشور، تورهای ترکیبی، گردشگری درمانی و قرار دریافت ایران در فهرست وزارت بهداشت عمان، گردشگری دریایی و حضور کروزها در بنادر ایرانی، و اجرای فم تورهای عمان در ایران از جمله مواردی بود که امروز با همتای عمانی صحبت کردیم.

مونسان اضافه کرد: با توجه به امکانات بسیار خوبی که در حوزه سلامت و درمان داریم امیدوارم فردا در دیدار با وزیر بهداشت عمان تأییدیه نهایی را بگیریم. همان گونه که مردم عمان مناطق جنوبی ایران را به خوبی می شناسند نقاط شمالی را نیز به آن ها معرفی کنیم.

او اظهار کرد: از وزیر گردشگری عمان هم تقاضا دارم برای لغو ویزا گردشگران ایرانی که منجر به حضور بیشتر گردشگران ایرانی در عمان می گردد، یاری کند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد: ایران حدود 8 میلیون گردشگر خروجی دارد و ما علاقه مند هستیم بخش زیاد از آن ها راهی عمان شوند. درآمد حضور گردشگران بسیار بیشتر از محل اخذ درآمد حاصل از صدور ویزا می گردد، این استدلال را در دفاع از لغو ویزا گردشگران عمانی در دولت خودمان نیز گفتم.

او تأکید کرد: رونق گردشگری هم رونق مالی را تضمین می نماید و هم موجب افزایش انس و الفت مردمان دو کشور می گردد. علاقه مند هستیم ترانزیت گردشگران خروجی و ورودی ما به وسیله فرودگاه های عمان انجام گردد؛ روابط برادرانه دو کشور را برای این موضوع ترغیب می نماید.

مونسان اظهار کرد: همان طور که می دانید رشد فرودگاه های منطقه ای با گردشگران زیاد ایرانی شروع شد. 8 میلیون گردشگر خروجی و 10میلیون گردشگر ورودی می تواند به رشد فرودگاه ها و خطوط پروازی عمان یاری کند.

منبع: چمدان
انتشار: 6 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 409

به "معرفی شمال ایران به مردم عمان ، مذاکره برای جذب گردشگر سلامت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی شمال ایران به مردم عمان ، مذاکره برای جذب گردشگر سلامت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید