مقام ونزوئلایی به ورود نفتکش های ایرانی واکنش نشان داد

به گزارش مجله عکس، به گزارش خبرنگاران، ساموئل مونکادا، نماینده دائم ونزوئلا در سازمان ملل در واکنش به رسیدن نفتکش های ایرانی به آب های ونزوئلا، در صفحه توئیتری خود بیان نمود که رسیدن بنزین ایرانی به ونزوئلا، نقطه عطفی در کوشش برای حاکمیت، استقلال و صلح است.

مقام ونزوئلایی به ورود نفتکش های ایرانی واکنش نشان داد

این مقام ونزوئلایی در ادامه با انتقاد از رویکرد خصمانه دولت آمریکا گفته است: ترامپ و اطرافیانش در فکر حمله نظامی به این تانکرها همزمان با شیوع (کرونا) هستند، اما کارشناسانش به او چیز دیگری را توصیه می نمایند، باید ببینیم که چه می گردد..!

نماینده ونزوئلا در سازمان ملل همچنین به توصیه 14 کارشناس جامعه اطلاعاتی و امنیتی آمریکا به ترامپ اشاره نموده که با ارسال نامه ای سرگشاده خطاب به ترامپ به او نسبت به حمله به نفتکش های ایرانی در جهت ارسال بنزین به ونزوئلا هشدار داده اند و گفته اند که اقدامات جنگی منافع آمریکا را تأمین نمی نماید.

این واکنش مقام ونزوئلایی پس از آن صورت می گیرد که اواخر شب گذشته، رسانه های محلی به نقل از منابع رسمی گزارش دادند نفتکش ایرانی فورچون (Fortune) لحظاتی پیش وارد محدوده منطقه ویژه مالی ونزوئلا شده است.

صفحه توئیتری آئرونوتیسیاس ونزوئلا که بر ترددهای هوایی و دریایی در این کشور نظارت می نماید، گزارش داد نفتکش فورچون اولین شناور حامل سوخت ارسالی از ایران است که وارد حریم آب های سرزمینی ونزوئلا شده است.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از شرکت اطلاعاتی رِفِنِتیو ایکان تأیید کرد که نفتکش فورچون وارد آب های ونزوئلا شده است.

از سوی دیگر شبکه راشاتودی گزارش داد که به نظر می رسد حداقل یک فروند کشتی آمریکایی با نام آدام جوزف در تعقیب نفتکش ایرانی بوده که بعد از وارد شدن به منطقه ویژه مالی ونزوئلا، دست از تعقیب برداشته است.

بر اساس این گزارش، هشتگ اسپانیایی #GraciasIran (به معنای متشکریم ایران)، توسط کاربران ونزوئلایی در شبکه اجتماعی توئیتر ترند شده و آنها از همکاری تهران و کاراکاس در ایستادن مقابل محاصره دریایی آمریکا قدردانی کردند.

همچنین همزمان با وارد شدن نفتکش حامل سوخت با پرچم ایران به آب های ونزوئلا، طارق الایسامی، وزیر جدید نفت این کشور شنبه شب در یک پیغام توییتری نوشت: ممنون برادران.

الایسامی در صفحه توییتری خود نوشت: همکاری میان ایران و ونزوئلا در زمینه انرژی علاوه بر اینکه ما را به عنوان کشورهای عضو اوپک متحد می نماید، مبتنی بر تبادل علمی و توسعه فراوری صنعت هیدروکربن است. ممنون برادران

الایسامی در پیغام دیگری نوشت: به نمایندگی از نیکلاس مادورو و همه شهروندان ونزوئلا به کشتی های جمهوری اسلامی ایران که قصد ورود به بنادر ما را دارند، سلام می گوئیم و به آنها ادای احترام می کنیم. این همکاری انرژی با هدف توسعه همه جانبه به نفع مردم ما است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1066

به "مقام ونزوئلایی به ورود نفتکش های ایرانی واکنش نشان داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام ونزوئلایی به ورود نفتکش های ایرانی واکنش نشان داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید