مقام یمنی: اگر امارات از یمن خارج نشود؛ تأسیسات نفتی اش هدف قرار می گیرد

به گزارش مجله عکس، یک مقام نظامی یمنی به دولت امارات هشدار داد در صورت عدم خروج کامل از یمن، تأسیسات نفتی این کشور نیز هدف قرار خواهد گرفت.

مقام یمنی: اگر امارات از یمن خارج نشود؛ تأسیسات نفتی اش هدف قرار می گیرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک مقام نظامی یمنی در یک گفت و گوی تلویزیونی گفت که هدف قرار دادن چاههای نفتی در عمق خاک عربستان، همزمان پیغام قوی برای امارات نیز در پی دارد.

او در گفت و گو یا شبکه المیادین، به دولت امارات هشدار داد که شرکت های نفتی و غیر نفتی این کشور جزو اهداف آینده ارتش و کمیته های مردمی یمن قرار دارند.

این مقام نظامی در ادامه از ابوظبی خواست تا به طور رسمی از یمن خارج گردد و دست از جنایت علیه مردم این کشور بردارد.

او با صوری دانستن عقب نشینی امارات از بعضی محورها در یمن، تأکید کرد: این عقب نشینی ظاهری مانع هدف قرار دادن شرکت های نفتی امارات نمی گردد و این حمله در چارچوب حق مشروع برای توقف تجاوزگری و جنایت در یمن خواهد بود.

روز شنبه گذشته یحیی سریع سخنگوی ارتش و کمیته های مردمی یمن خاطرنشان کرد، یگان پهپادی یمن با 10 پهپاد پالایشگا ه های بقیق و خریص شرکت آرامکو در منطقه شرقیه عربستان سعودی را در چارچوب حق طبیعی و مشروع در پاسخگویی به جنایات ائتلاف متجاوز و محاصره پنج ساله یمن هدف قرار داد. در پی این حمله به اذعان وزیر انرژی سعودی، نیمی از فراوری و صادرات نفت این کشور به حالت تعلیق درآمد.

تأکید مقام یمنی مذکور بر عقب نشینی کامل امارات از یمن در حالی است که بعضی منابع خبری در اوایل تیرماه گذشته به طور مرتب از تصمیم امارات برای خروج از یمن اطلاع دادند و پس از آن منابع میدانی نیز تأیید کردند که نیروهای این کشور بعضی پایگاههای نظامی در جنوب یمن را به دولت سعودی تحویل داده و میزان نیروهای خود را در یمن کاهش داده اند.

عقب نشینی امارات از یمن اما هیچ زمانی به طور کامل صورت نگرفت و هنوز نظامیان این کشور در جنوب یمن حضور دارند. روز آدینه گذشته فرماندهی نیروهای مسلح امارات از کشته شدن شش سرباز این کشور در جنوب یمن و در حین عملیات اطلاع داد. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 354

به "مقام یمنی: اگر امارات از یمن خارج نشود؛ تأسیسات نفتی اش هدف قرار می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام یمنی: اگر امارات از یمن خارج نشود؛ تأسیسات نفتی اش هدف قرار می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید