مقتدی صدر: اگر عراق در آتش فتنه کشانده گردد مفسدان امور کشور را به دست می گیرند

به گزارش مجله عکس، رهبر جریان صدر عراق با صدور بیانیه ای گفت که اگر مفسدان می خواهند مردم نکشند و آتش نزنند، آن ها را به حال خودشان رها نمایند.

مقتدی صدر: اگر عراق در آتش فتنه کشانده گردد مفسدان امور کشور را به دست می گیرند

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، سید مقتدی الصدر رهبر جریان صدر عراق شنبه شب بیانیه ای را در مورد تحولات جاری این کشور صادر نموده و در آن خواهان استعفای دولت شده است.

به گزارش السومریه نیوز، در این بیانیه آمده است: ای مفسدان اگر می خواهید ملت نکشند و آتش نزنند، دست از سر آن ها بردارید.

سید مقتدی الصدر گفت که اگر تظاهرات، تحصن و اعتصاب به نظر بعضی راه چاره نیست، پس چطور (چنگ زدن به دولت و قدرت) راه چاره است؛ وقتی که توان خاتمه درد و رنج مردم و رهایی عراق از فساد وجود ندارد.

وی در بیانیه خود اضافه نمود: اگر دولت نتواند آنچه که پیشینیان آن را خراب کردند، درست و اصلاح کند پس دولتمردان هیچ خیری (برای کشور) ندارند، کما اینکه اسلافشان نداشتند. پس ای مفسدان اگر می خواهید مردم نکشند و آتش نزنند، باید دست سر از آن ها بردارید و سرکوبگری و ظلم و ستم کافی است.

سید مقتدی الصدر تاکید نمود که آن ها (معترضان) جماعتی هستند که خواهان زندگی با کرامت و وطن عاری از فساد و مفسدان هستند.

الصدر گفت: آن ها جماعتی هستند که با اعمال فشار به مفسدان آن ها را مجبور به عقب نشینی و کوشش برای اجرای اصلاحات در کشور کردند، (ای نخست وزیر) آیا نمی خواهید آن ها را برای تکمیل آنچه که مدعی انجام طرح اصلاحی هستید، انتخاب کنید.

رهبر جریان صدر گفت که مبادا عراق در آتش فتنه و جنگ داخلی کشانده گردد که در این صورت همه چیز تمام می گردد و مفسدان امور کشور را در دست می گیرند.

وی گفت: اگر من به موج سواری متهم شدم به این دلیل است که سعی داشتم اصلاحات زودتر صورت بگیرد. امروز رهبران و حکماء و عقلای عراق مسئول هستند هر چه زودتر کشور را از فتنه دور نمایند.. وگرنه پشیمان خواهند شد.

رهبر جریان صدر عراق در خاتمه بیانیه خود خطاب با مقامات دولتی گفت که استعفا دهید قبل از آنکه مجبور به استعفا شوید... یا اصلاح کنید قبل از آنکه حذف شوید... در غیر اینصورت پشیمان خواهید شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 526

به "مقتدی صدر: اگر عراق در آتش فتنه کشانده گردد مفسدان امور کشور را به دست می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقتدی صدر: اگر عراق در آتش فتنه کشانده گردد مفسدان امور کشور را به دست می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید