موافقت مجلس با کلیات لایحه ایجاد 3 منطقه آزاد جدید

به گزارش مجله عکس، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (دوشنبه 15 اردیبهشت) با کلیات لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری - صنعتی سرخس، دوغارون و مازندران موافقت کردند.

موافقت مجلس با کلیات لایحه ایجاد 3 منطقه آزاد جدید

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه 15 اردیبهشت) گزارش کمیسیون اقتصادی در رابطه با لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری - صنعتی سرخس، دوغارون و مازندران را بررسی کرده و با کلیات آن موافقت کرده و ماده واحده آنرا هم بررسی و تصویب کردند.

بر اساس تبصره این ماده مناطق آزاد تجاری - صنعتی یاد شده بر اساس قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری - صنعتی جمهوری اسلامی ایران اداره خواهد شد.

پیش از تصویب این کلیات، سیدحسن حسینی شاهرودی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گزارشی این کمیسیون درباره لایحه ایجاد چند منطقه آزاد تجاری شامل سرخس، دوغارون و مازندران را قرائت کرد.

وی درباره گزارش این کمیسیون اضافه نمود: این گزارش در مورخ 22 دی 1398 و با حضور مسئولان دستگاه های ذیربط و کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته و نهایتا به اتفاق آراء تصویب شد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: این گزارش در اجرای ماده 143 قانون آئین نامه داخلی مجلس تقدیم صحن هیأت رئیسه شده است ضمن اینکه گزارش کمیسیون های فرعی شامل کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، امور داخلی کشور و شورا ها و همچنین صنایع و معادن تا زمان ارسال این گزارش واصل نشده است.

حسینی شاهرودی گفت:این لایحه به منظور ایجاد چند منطقه آزاد تجاری و صنعتی شامل سرخس، دوغارون و مازندران است که تمام نقشه ها و حدود و ثغور آن وجود دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1021

به "موافقت مجلس با کلیات لایحه ایجاد 3 منطقه آزاد جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت مجلس با کلیات لایحه ایجاد 3 منطقه آزاد جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید